اصفهان شرق

وجود سگ های ولگرد، مشکلی بزرگ برای دهستان شاهتور

کدخبر: 138887
1396/04/25 در ساعت 14:21

به گزارش اصفهان شرق، وجود سگ های ولگرد به نوبه خود یک مشکل بزرگ برای روستای شاهتور به حساب می آید و با وجود خانه های خرابه و وجود محل های نگهداری دام در روستا و همجواری با منازل مسکونی، این مشکل و خطرات ناشی از آن برای مردم دو چندان شده است.

یکی از شهروندان شاهتور از وجود سگ‌های ولگرد در کو چه‌های نگران است و گفت: از ساعت 21 شب به بعد کوچه‌ها در قرق سگ‌های ولگرد است و هیچ‌کسی جرئت نمی‌کند از خانه خارج شود و یا زباله ای در کوچه بگذارد.

وی اظهار کرد: وجود این سگ‌ها سبب ترس بچه‌ها و بانوان و همچنین کثیفی روستا می شود و باید مسئولان روستا به دامداران دستور دهند که دام های خود را برای نگهداری به خارج از محیط روستا انتقال دهند ولی متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این شهروند شاهتوری با اشاره به اینکه جدای از سگ های ولگرد، بوی ناشی از دامداری ها در شب های تابستان، روزگار مردم را سیاه کرده است، متذکر شد: در فصل گرما با روشن بودن کولرها، مردم از بوی بد دامداری ها آرامش ندارند و این یکی از مشکلات دیگر در کنار وجود سگ های ولگرد است.

قدرتی یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه مسئولان باید با مردم و دامداران همکاری کنند، اذعان کرد: گاها دامداران تمایل دارند که محل دام را به خارج از روستا انتقال دهند ولی وقتی زمین مناسب ندارند، مجبور به فروش دام خود هستند و باید به سمت شغل های خدماتی راهی شوند و این عدم همکاری مسئولان با مردم را می رساند.

دهیار شاهتور در حاشیه این گزارش کوتاه، با اشاره به اینکه بارها به صاحبان دامداری ها در رابطه با سگ های ولگرد تذکر داده ایم، تصریح کرد: با نهایت تاسف باید این نکته را یادآور شد که برخی مردم در برابر تذکرات همه چیز را با خنده رد می کنند و این در حالی است که هنوز روستا با مشکل وجود سگ های ولگرد رو به روست.

مصطفی قدرتی خاطرنشان کرد: صاحبان این سگ ها باید کمک کنند تا این مشکل را از بین ببریم و باید این نکته را مد نظر قرار داد که مسئولان به تنهایی و بدون همکاری مردم نمی توانند کاری را از پیش ببرند و اگر دست روی دست گذاشت همچنان باید وجود سگ های ولگرد را تحمل کرد.

به گزارش اصفهان شرق، قطعا مردمی که مشکلات را پشت گوش می اندازند و جز چشم گویی های بدون عمل به مسئولان راهکاری ندارند، در خطرات و مشکلات در کمین شهروندان سهیم هستند و باید به مردم پاسخگو باشند. مسئولان نیز توجه کنند که نشستن بر صندلی مسئولیت، خرج دارد و باید برای مردم اقدام عملیاتی و نتیجه بخش انجام دهند و با انرژی به طرف حل مشکل بروند.

انتهای پیام/ غلامرضا قدرتی