سرویس: دین و اندیشه 17:10 - شنبه 24 تیر 1396

معاون فرهنگی اوقاف استان خبرداد؛

اجرای سلسله برنامه های عفاف و حجاب در بُقاع متبرکه استان اصفهان

حجت الاسلام امیری گفت: برنامه های متعدد و متنوعی در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص استان اصفهان به مناسبت هفته عفاف و حجاب اجرا می شود.

به گزارش اصفهان شرق، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار کرد: حجاب یکی از شاخصه های مهم و تاثیرگذار جهت به وجود آمدن تمدن جهانی بوده است و اسلام نیز آن را به صورت مناسب، موافق با مصالح اجتماعی و حکم مذهبی قرار داده است.

حجت الاسلام حسن امیری ادامه داد: در قرآن درباره حجاب چنین آمده است که ای پیامبر صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله ‏وسلم، بگو برای زنان و دختران و زنان مؤمن بر روی تمام بدنشان چادرهایشان را و این شیوه برای این است که به عفاف و نجابت شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.

وی در ادامه به یکی از وظایف ذاتی سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه متولی بقاع متبرکه و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی در جامعه است؛ این اداره در سالروز حجاب و عفاف برنامه های متعدد و متنوعی را در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص استان اجرا می کند.

حجت الاسلام امیری افزود: توزیع کتابچه هایی با عنوان دختر باید خانم باشد، نصب بنر و فضا سازی محیطی، پخش تیزها و کیلیپ های حجاب و عفاف در شبکه های اجتماعی و سطح بقاع متبرکه، برپایی مجالس سخنرانی و استفاده از سخنرانان مطرح استانی به منظور عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی خیمه های معرفت با رویکرد ایجاد غرفه های حجاب و عفاف، برپایی سلسله مباحث نمایشگاهی حجاب و عفاف و همچنین برگزاری نشست های گفتمانی با موضوع حجاب و عفاف با همکاری و مشارکت مبلغان در این زمینه از جمله برنامه هایی هستند در هفته حجاب و عفاف در سطح بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.