سرویس: اجتماعی 09:25 - شنبه 24 تیر 1396

رئیس اداره هواشناسی نایین

کمبود بارش عامل تشکیل گرد و خاک در نواحی شرق اصفهان

رئیس اداره هواشناسی نایین تشکیل و تقویت کانون های گرد و خاک را کمبود بارش و استمرار شرایط خشکسالی بیان کرد.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی زارع نژادگفت : در سال های اخیر کمبود بارش ها و استمرار شرایط خشکسالی باعث تشکیل و تقویت کانون های گرد و خاک در نواحی شرقی و شمالی استان اصفهان شده است .

وی اضافه کرد : به محض افزایش سرعت باد در مناطقی که این کانون ها قرار دارند، شاهد فعال شدن این کانون ها و برخاستن ذرات گرد و خاک از سطح آنها هستیم.

زارع نژاد اظهار داشت : در روزهای اخیر شرایط جوی و به ویژه جهت وزش باد در منطقه نایین به گونه ای بوده که ذرات از سطح این کانون ها به سمت نقاط مختلف استان اصفهان از جمله شهرستان نایین منتقل شده اند به نحوی که طی این مدت بیشترین سرعت وزش باد به میزان 43 کیلومتر در ساعت و کمترین دید افقی به میزان 300 متر برای شهر نایین ثبت شده است.

وی بیان کرد : این پدیده همراه با کاهش دما در سطح شهرستان بوده است به طوری که بیشینه دمای روزانه شهر نایین طی این مدت به میزان 10 درجه سانتی گراد کاهش داشته است.
رئیس اداره هواشناسی نایین در ادامه افزود : پس ازصدور پیش بینی این وضعیت توسط مرکز پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بلافاصله اطلاع رسانی به طرق مختلف به مسئولین و مردم شهرستان توسط اداره هواشناسی نایین صورت گرفت.

وی تصریح کرد : علاوه با توجه به افزایش غلظت ذرات گرد و خاک بیش از حد مجاز، توصیه هایی به منظور کاهش آسیب به گروه های حساس جامعه از سوی اداره هواشناسی نایین به همشهریان گرامی ارائه گردید.

گفتنی است از امروز به تدریج از میزان گرد و خاک در سطح شهرستان کاسته شده و دما نیز به تدریج تا روز یکشنبه هفته آینده افزایش می یابد.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.