سرویس: اخبار شهرستان 16:16 - جمعه 23 تیر 1396

امام جمعه موقت ورزنه:

رئیس جمهور در کابینه جدید ملاک های مردم و رهبری را در نظر بگیرد

حجت الاسلام عسگری گفت: رئیس جمهور باید در تعیین کابینه و معرفی به مجلس ملاک های مردم و رهبری عزیز را در نظر بگیرد و هم رئیس جمهور و هم مجلس باید از افرادی انقلابی،کار آمد ، استکبار ستیز، درد کشیده و از جنس مردم در دولت جدید استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه به امربه معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: یکی از واجباتی که در اسلام به آن سفارش و توصیه شده بعداز نماز امربه معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام حسن عسگری ادامه داد: متأسفانه به این فریضه بسیار مهم خیلی بی توجهی شده است که امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه نسبت امربه معروف و نهی از منکر را به دیگر واجبات همانند آب دهان و آب دریا توصیف کرده که امر به معروف آب دریاست.

وی به روایتی از رسول خدا (ص) اشاره و افزود: شخصی از پیامبر سوال کرد که بزرگترین ومهم ترین واجب الهی چیست؟ پیامبر گرامی اسلام فرمودند ایمان به خدا و اسلام آوردن دوباره پرسید دومین واجب چیست؟ در جواب فرمودند صله رحم، سومین واجب چیست؟ فرمودند امربه معروف ونهی از منکر و سه مسئله ای که خدا نهی فرمودند کفر به خدا، قطع صله رحم و امر به منکر ونهی از معروف است، پس باید بدانیم که احکام از سه قسمت نفسی و شخصی، خانوادگی و اجتماعی تشکیل شده است.

حجت الاسلام عسگری به ایمان به خدا اشاره و تصریح کرد: ایمان بخدا شخصی و اعتقادی است که باید هر فردی با تحقیق به آن رسیده باشد واین ایمان به خدا و اعتقاد به وحدانیت خدا تقلیدی نیست صله رحم ارتباط مستمر با خانواده ها و یاد کردن و تلاش برای رفع مشکلات خانواده هاست که امروز اگر این صله رحم خوب انجام می گرفت ازدواج جوان ها اینهمه به تاخیر نمی افتاد.

امام جمعه موقت ورزنه به هفته عفاف و حجاب اشاره و خاطر نشان کرد: واقعه خونین مسجد گوهر شاد که قیام مردم بر علیه حکم ننگین و ضد اسلامی رضا خان پهلوی بود بیش از 5 هزار نفر مردم بی گناه کشته شدند تا دین اسلام زنده بماند، در این مسئله علما وروحانیون مردم را در احکام اسلامی هوشیار و بیدار کردند و با ایستادگی و ایثار و شهادت حکم ننگین رضاخانی باطل گردید تا اسلام حفظ شود.

وی در ادامه افزود: بیخیال عفاف و حجاب شدن ضربه به اسلام و متلاشی شدن جامعه اسلامی است اسلامی که برای حفظ آن خون داده شده و اگر بی توجه در کنار این مسائل رد شویم باعث رنجش خانواده شهدا می شویم و بدانیم که حضرت زینب (س) با ان همه مصیبتی که دیده بود در مجلس یزید فرمود آیا این عدالت است که زنان ودختران تو پشت پرده باشند ولی اهلبیت پیامبر اینگونه در برابر مردم قرار گیرند این یعنی دفاع از عفاف وحجابی که اگر حرمت ان حفظ نشود جامعه را با بی عفتی نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام عسگری به جمهوریت و اسلامیت نظام اشاره و تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران چند ملاک دارد جمهوریت که همان رای مردم است و اسلامیت که این رای باحکم رهبر جامعه اسلامی تایید می شود که اگر در ریاست جمهور حکم توسط ولی فقیه تنفیذ نگردد رای مردم ارزش پیدا نخواهد کرد.

وی به نزدیک بودن آغاز بکار دولت دوازدهم و تشکیل کابینه جدید اشاره و افزود: رئیس جمهور باید در تعیین کابینه و معرفی به مجلس ملاک های مردم و رهبری عزیز را در نظر بگیرد و هم رئیس جمهور و هم مجلس باید از افرادی انقلابی، کار آمد، استکبار ستیز، درد کشیده و از جنس مردم در دولت جدید استفاده کنند.

امام جمعه موقت ورزنه به مطالبه گری مردم اشاره و بیان داشت: دولت آینده باید بداند که مردم مطالبه گر و پیگیر هستند و امید به بر طرف شدن مشکلات اقتصادی واشتغال دارند و منتظرند تا وعده های رئیس جمهور که در تبلیغات انتخاباتی به مردم داده اند محقق گردد.

 حجت الاسلام عسگری به پذیرش قطعنامه 598 اشاره و اظهار داشت: حضرت امام (ره) در پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل فرمودند که من راضی به این کار نبودم و پذیرش این قطعنامه برای ایشان نوشیدن جام زهری بود که به مصلحت نظام نوشیدند و دشمنان نظام مقدس اسلامی بدانند که ملت بیدار وانقلابی ایران اسلامی در جای خود می جنگد و اگر به مصلحت باشد در جای خود هم صلح می کند وزیر بار زور گویی مستکبران نخواهد رفت.

انتهای پیلم/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.