اصفهان شرق

دشمن حجاب و عفاف مادران ایرانی را هدف قرار داده است/ پاره شدن عفت و حیا؛ مقدمه آلودگی روح انسان

کدخبر: 138707
1396/04/23 در ساعت 15:26

به گزارش اصفهان شرق از محمدآباد، همایش عفاف و حجاب پیش از ظهر امروز به همت شهرداری محمدآباد و حوزه بسیج حضرت زینب(س) برگزار شد.

بخشدار بخش جرقویه سفلی با اشاره به اینکه ولایتمداری و ایمان مردم جرقویه زبانزد خاص و عام است، گفت: زنان با تأثیر از فرهنگ فاطمی و سنت هایی که در منطقه حاکم بوده است، پوشش اسلامی و چادر را حفظ کرده اند و قطعا زمانی که به کلان شهرها مهاجرت می کنند از این امانت حضرت زهرا(س) که نزدشان به یادگار مانده است، صیانت خواهند کرد.

حسن جعفری هرندی افزود: حجاب پوشش ظاهری و عفاف پوشش باطنی است و قطعا اگر باطن را درست کنیم ظاهر درست می شود.

وی اظهار کرد: در این چند سال کارهای فرهنگی زیادی انجام شده به خصوص در شهر محمدآباد که از جمله ان می توان به همایش دوره فاطمه شناسی که سه دوره برگزار شد؛ اشاره کرد زیرا این مراسم به صورت منطقه ای بود و چهره های ملی و استانی از کارشناسان این دوره ها حضور همیشگی داشتند.

بخشدار بخش جرقویه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در سطح روستا و شهرها تاکید کرد: کار فرهنگی مثل یک پروژه عمرانی نیست که وقتی کلنگ زنی شد ظرف مدت کمی ساختمان علم شود؛ کار فرهنگی 10 سال طول می کشد تا نتایج آن بدست آید.

کارشناس مسائل دینی در بخش دوم این همایش گفت: روز عفاف و حجاب روز حراست از خانواده است زیرا فضایل و رذایلی که در جامعه وجود دارد ریشه در خانواده داشته و بزرگان ما در دامان مادرانی عفیف به دنیا پا نهاده اند.

حجت الاسلام علی صغیرا افزود: دختران ما باید زینبی زندگی کنند زیرا دشمن متوجه شده است که اگر مادران را هدف مسائل غربی و خلاف قرار دهد جامعه رو به انحطاط می رود.

وی اظهار کرد: کسی که بی حجاب می شود تخلف از فرمان خدا کرده است، خداوند در آیه 51 سوره احزاب حکم حجاب را فرمان داده است که می فرمایند: زنان جلباب داشته باشند، در زمان پیامبر زنان مسلمانان عرب چادر های مشکی به سر می کردند و این را بر جیوب خود می انداختند یعنی برگردن خود بیندازند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه چادر حجا برتر است، خاطر نشان کرد: چادر مشکی یک حجاب برتر است زیرا رنگ قرمز هیجان را بالا می برد اما رنگ سیاه رنگ نرم است، یعنی مرزها را نشان می دهد.

حجت الاسلام صغیرا با اشاره به آسیب های بی حجابی در بین جوانان گفت: وقتی پرده عفت زن پاره شود روح او نیز آلوده می شود و همه این موارد می تواند عامل آسیب های کلانی به سیستم کشور شود.

وی متذکر شد: افزایش علاقه به ازدواج های سفید، افزایش طلاق و به وجود آمدن کودکان طلاق، افزایش ناهنجاری های اجتماعی و همچنین بالا رفتن سن ازدواج از جمله آسیب های کنار رفتن حیا و عفت است که باید به ان توجه شود.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی به جوانان توصیه کرد: سعی کنید در خانواده ها مهر و محبت را زیاد کنید وقتی یک گل مصنوعی باشد با دستمال و آب می شود ولی یگ گل طبیعی را با یک دستمال نمی شود پاک کرد و احتیاج به نور و اکسیژن و غذا دارد، پس به دختر های جوانتان توجه داشته باشید و اگر نمی توانید به سوالاتشان پاسخ دهید؛ آنها را نزد کارشناس ببرید.

انتهای پیام/ فاطمه معتمدی