سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:26 - دوشنبه 12 اسفند 1392

یک فعال دانشجویی:

فرهنگ توسعه از تک تک افراد جامعه آغاز می‌شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه اصفهان گفت: برای دستیابی به توسعه، ابتدا فرهنگ توسعه را باید از درون زندگی خود شروع کنیم؛ چراکه بازگشت به خویشتن، ابتدای مسیر توسعه‌یافتگی است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از ایسنا،‌سعید نادری اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های یک جامعه توسعه‌یافته، بازگشت به اصل انسانی تک تک افراد جامعه است. برای پیشرفت ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و در هر طبقه و مقام اجتماعی که هستیم، با رعایت هنجارهای جامعه در عمق دادن به فرهنگ توسعه فعال باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف، افزود: همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، پایه و اساس هر کاری فرهنگ آن کار است. ما باید بتوانیم با استفاده از خُرده فرهنگ‌های جامعه و فرهنگ‌سازی‌های درست، ابتدا مردم را از سیاست‌زدگی دور کرده و بعد با برنامه‌ریزی آنان را در توسعه کشور فعال کنیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه “حتی در سطوح بالای جامعه ما، فرهنگ توسعه رشد پیدا نکرده است”، گفت: چند روز قبل شاهد این صحنه در دانشگاه بودم که یکی از اساتید دانشگاه زباله‌های خودروی خود را کف حیاط دانشگاه ریخت. این صحنه‌ها که کم هم نیستند، نشان می‌دهد که توسعه‌یافتگی در محیط‌هایی که باید توسعه‌ساز باشد در حد حرف و شعار باقی مانده و به عمل نرسیده است.

نادری ادامه داد: اینکه می‌گویم فرهنگ توسعه از خود مردم باید شروع شود، یعنی هرکس به رفتار خود توجه کند، بر طبق هنجارها عمل کند و اگر در جایی هنجارشکنی دید به دستور دین، امر به معروف کند و جلوی هنجارشکنی‌های کوچک جامعه را بگیرد. استمرار این امر به حتم به توسعه‌یافتگی کل کشور می‌انجامد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: به جز مسئولان کشور که باید جلوی ویژه‌خواری‌ها را بگیرند، رسانه‌ها از جمله مطبوعات و صداوسیما باید برای مردم رانت‌خواری و ویژه‌خواری را تشریح کنند و آموزش دهند که رانت‌خواری حتماً نباید یک اختلاس بزرگ باشد بلکه ممکن است از حوزه‌های کوچک شروع شود. در این صورت است که مردم به اتفاقات پیرامونشان حساس می‌شوند و به مشارکت با دولت و مسئولان می‌پردازند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.