سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:40 - جمعه 23 تیر 1396

معاون وزیر نیرو:

ریشه اختلافات در حوضه زاینده رود کاهش دبی آب نیست

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ریشه اختلافات در حوضه زاینده رود بین استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان در کاهش دبی آب نیست.

به گزارش اصفهان شرق، رحیم میدانی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از طرح های حوضه آبخیز رودخانه زاینده رود تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آب، دیر یا زود بایستی اصول مدیریت منابع به هم پیوسته آب اجرایی می شد.
وی افزود: اجرای اصول مدیریت منابع بهم پیوسته آب، هزینه ارزشمندی برای کشور محسوب می شود و این وزارتخانه هم به تنهایی قادر به اجرای این اصول نیست.
میدانی یادآور شد: شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه زاینده رود توانست، اجرای اصول مدیریت منابع بهم پیوسته آب را اجرایی کند که البته مشکلاتی هم داشت.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع تنش ها و سوء تفاهم های موجود در خصوص آورد و برداشت رودخانه زاینده رود وارد عمل شده است.
وی گفت: هیچکس در توزیع عادلانه آب تردید ندارد، اما رسیدن به وفاق مستلزم تشریک مساعی است.
میدانی تاکید کرد: شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه زاینده رود ترکیب مطلوبی بوده که با حضور نماینده صنفی کشاورزان اجرایی شد که البته این اقدام کار مفیدی در دولت یازدهم بوده و برای رفع مشکلات حوضه زاینده رود هم راهی جز این وجود نداشت.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح های آبی و کمبود آب در سرچشمه های کارون و زاینده رود به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.