سرویس: دین و اندیشه 16:14 - پنجشنبه 22 تیر 1396

امام‌جمعه اصفهان:

امروز نیاز به فهم، عمل و ترویج قرآن داریم

امام‌جمعه اصفهان گفت: در مسأله عبادت، بالاترین عبادت نماز است و بعد از آن قرآن است، امروز نیاز جامعه ما فهم قرآن، عمل به قرآن و ترویج قرآن است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی مفسران قرآن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مبانی دینی ما قرآن است که مبنای احکام و اخلاق ما، افتخار ما، دلیل بر اثبات پیامبر ما و دلیل ساده برای اثبات اصل خداوند، قرآن است.

وی افزود: کتابی داریم که هیچ کس ادعا نکرده که او نوشته است و آن قرآن است و این یک کتاب معمولی نیست و همه چیزها و ارزش ما در این کتاب است.

امام‌جمعه اصفهان گفت: می‌بینیم که چقدر زیبا مقام معظم رهبری طبق قرآن صحبت کردند و پای عملش هم ایستاده‌اند اما بعضی‌ها امروز نمی‌دانند باید چه‌کار کنند؛ باید در قرآن مربی مردم باشیم و ابتدای کار مربی خواندن و قرائت قرآن باشیم، بعد فهم و تفسیر قرآن و در جلوی همه این‌ها عمل به قرآن است.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: جوانان به خصوص طلبه‌های جوان باید نحوه خواندن قرآن را بیاموزند و جوانان جمع شوند و یک نفر مربی هم انتخاب کنند تا در جوانی که یادگیری با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد نحوه خواندن قرآن را یاد بگیرند.

وی بیان کرد: یادگیری قرآن حتی صوت قرآن باید به صورت کلاسی باشد و امتحان گرفته شود؛ باید در حوزه هم زیبا خواندن و قرآن جا بیفتد تا جایی که بهترین قاریان قرآن از حوزه باشند و در حال حاضر خیلی از بچه‌های بسیج و سپاه قرآن را خوب می‌خوانند و حوزه نباید از این موضوع جا بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در جمع روحانیون و مفسران قرآن تصریح کرد: ما باید هر روز یک جز قرآن بخوانیم تا در پایان ماه یک‌بار قرآن را اتمام کنیم، در سال نیز یک یا دو بار نهج‌البلاغه را بخوانیم چرا که این کار به ما نور می‌دهد.

وی در پایان اذعان داشت: در مسأله عبادت، بالاترین عبادت نماز است و بعد از آن قرآن است؛ ائمه ما نیز نماز و قرآن می‌خواندند؛ علاوه بر اینکه در خانه قرآن می‌خوانیم به مردم هم بگوییم در خانه‌هایشان قرآن بخوانند، اینکه ائمه ما هم در خانه مصلا داشتند و قرآن می‌خواندند؛ امروز نیاز به فهم، عمل و ترویج قرآن داریم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.