سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:50 - پنجشنبه 22 تیر 1396

محققان دريافته اند؛

ميوه هايى كه بايد هرروز بخوريد تا آلزايمر نگيريد!

محققان در مطالعات خود دريافته اند مصرف روزانه برخى ميوه ها خطر ابتلا به آلزايمر و زوال عقل را تا ميزان زيادى كاهش مى دهد.

به گزارش اصفهان شرق، محققان به تازگى دريافته اند كه مركبات جدیدترین تقویت کننده مغز محسوب مى شوند و افرادی که مرکبات بيشتر مصرف می کنند به احتمال کمتری به زوال عقل مبتلا می شوند، نتايج اين مطالعه در مجله تغذیه بریتانیا ثبت شده است.

در مطالعه اى بر روى بیش از ١٣ هزار سالمند ژاپنی، محققان دریافته اند کسانی که هر روز مرکبات مى خورند تقریبا 23 درصد کمتر در مقايسه با افرادى كه در هفته ٢ بار يا كمتر اين نوع ميوه ها را مصرف مى كردند، در معرض ابتلا به زوال عقل و آلزايمر قرار داشتند .

محققان براى اثبات تحقيقات خود ميزان ساير ميوه ها و سبزيجات مصرفى در رژيم غذايى را تغيير دادند اما با توجه به ميزان مركبات مصرف شده در هفته، درصد ابتلا به زوال عقل و آلزايمر تغيرى نكرد و اين تحقيقات نشان از نقش مستقيم و موثر اين نوع ميوه ها در رژيم غذايى است.

دانشمندان در مطالعه خود به اين موضوع دست يافته اند كه ماده اى در مرکبات وجود دارد که از مغز محافظت می کند و بر این باورند که بافت و آب مركبات  حاوی تعدادی از فلاونوئیدهای خاص است که می توانند از نورون هاى مغز در برابر التهاب محافظت کنند.

با این حال، محققان معتقدند براى اثبات صد درصدى اين مطالعه نياز به تحقیقات بیشتری در سایر گروه ها است.

علاوه بر اين به طور كلى با مصرف انواع ميوه ها خطر ابتلا به دیابت تا حد زيادى كاهش پيدا مى كند از اين رو نگرانى زيادى در مورد ميزان قند و كالرى ميوه ها وجود ندارد.

ایک روسلل، دكتراى مشاور تغذیه در سلامت مردان در اين خصوص مى گويد: نگران مصرف ميوه نباشييد زيرا در تحقيقات نشان داده شده كه معمولا قند خون افراد با مصرف ميوه افزايش زيادى پيدا نمى كند؛ همچنين براى افزايش خاصيت مركباتى مانند پرتقال بهتر است آن را با ماده غذايى پروتئینى مانند پنیر های رژیمی، مصرف كنيد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.