سرویس: تولیدی 19:32 - چهارشنبه 21 تیر 1396

حجاب مصونیت است؛

دشمنان در ظاهر حجاب و در باطن آگاهی زنان را هدف قرار داده اند

دشمنان در ظاهر حجاب و در باطن آگاهی انسانها و بخصوص زنان را مورد هدف قرار داده اند و یا به طور مستقیم و عملیاتی با تبلیغات گسترده و هم به طور غیر مستقیم و نفوذ مستمر و قطره چکانی برای این مقاصد خود برنامه ریزی کرده و هزینه های سنگینی میکنند.

به گزارش اصفهان شرق_فاطمه شجاعی، هر انسانی که پا بر کره زمین می نهد با نیازهای بی شماری روبروست که برای بقای حیات خود باید برای رفع آن اقدام کند و چون در طول حیات خود نیازمند تربیت درست برای سعادت ابدی است وجوب یک سلسله قوانین و دستورات در قالب دین که برپایه فطرت وی باشند بسیار ضرورت دارد. از آنجا که فطرت انسان براساس تکامل است لذا قوانین تربیتی نیز باید موجب ضمان این تکامل گردد.
یکی از مباحثی که نقش بسیار مهم و تعیین کننده در سعادت انسان و ایجاد تکامل وی داراست مبحث حجاب است و از این روست که در قرآن و روایات متعدد که همان قوانین الهی هستند به این مقوله توجه بسیار زیادی شده است.

تربیت و اخلاق زمینه ای به وسعت قرآن دارد که باید در گستره ای به وسعت جهان گسترده شود تا کل انسان ها را مشمول تربیت خود قرار دهد و فلسفه حجاب نیز تاریخی از آغاز پیدایش انسان دارد؛ بنابراین تعالیم الهی جنبه ی همگانی داشته و به مسلمانان یا دین و مذهب خاصی خلاصه نمیشود.

حجاب علاوه بر اینکه امری فردی هست، ردیف اجتماعی فراوانی دارد و یک مقوله اعتقادی فرهنگی و اجتماعی محسوب می گردد.
حجاب و حیاگاه مترادف هم به کار میروند اما حیا بیشتر به آن حالت رفتاری و منش فرد در کنترل خود به کار میرود و حجاب ابزاری برای مصونیت و تسلط بر رفتار فرد به شمار میرود. مثلاحیای چشم، چشم پوشی از نگاه به نامحرم و یکی از ابزارهای آن پلک یار و گردانیدن از نامحدم است؛ بنابراین حجاب کامل کننده حیا است و برطبق روایات آنچه حیا را زایل میکند طمع است.

این جاست که نقش حجاب به عنوان یکی از کارامد ترین ابزار و روش برای جلوگیری از مورد طمع قرار گرفتن روشن می شود و اگر ریشه در باور همه افراد داشته باشد پیامد های بسیاربزرگ اجتماعی خواهد داشت.

از آنجا که بانوان از لطائف و ظرایف بیشتری نسبت به مردان براساس خلقت خود برخوردار هستند تاکید بیشتری در مورد حجاب بر آنها میشود؛
یک بانوی باحجاب که آگاهانه و از سر اختیار حجاب را برای خود برگزیده است علاوه برشان بالایی که برای شخصیت خود در نظر گرفته است سلامت جامعه را نیز تضمین میکند زیرا که همواره به آن متعهد است. همچنان که خود الگویی برای سایر بانوان به شمار رفته و باعث ترغیب تشویق تبلیغ و انگیزه آنان برای باحجاب بودن می گردد.

در اینجا نقش آموزش و نظام آموزشی در تربیت به وضوح خودنمایی میکند و امری ضروری است. بسیاری از روانشناسان براین باورند که شخصیت انسان را سه رکن خانواده مدرسه و جامعه شکل میدهد و اخیرا رکن دیگری باعنوان رسانه را مطرح نموده اند. بدیهی است که از تعامل سازنده تمام این ارکان شخصیت کامل پدیدمی آید لذا یک زن که در عین حال سه نقش زن بودن همسر بودن و مادر بودن را داراست باید در هر زمینه از این نقش ها آموزش لازم را کسب کند تا بتواند الگویی عملی برای خانواده و فرزندان خود از دوران کودکی باشد.
حجاب علی رغم ظاهری بودن امر درونی است که باعث آرامش و شکوفایی استعدادهای جامعه در بستر درست میگردد. اگر زن علاوه برحجاب ظاهر که همان پوشش صحیح است خود را ملزم و آراسته به حجاب فکر و باطن نماید و در قالب حیا و وقار رفتار مناسب یک بانوی متدین را داشته باشد جامعه شاهد روابط ناسالم و مثلث های مخرب ارتباطی که بقای نسل تربیت شده را به خطر می اندازد نخواهد بود.

بنابراینن تعالی یک جامعه ارتباط بسیار زیادی با رعایت حدود اوامر الهی از جمله حجاب دارد و اگر خداوند در قرآن (سوره زمر) بهترین لباس را لباس تقوی معرفی میکند برای عزتمندی انسانهاست. اینجاست که کشف حجاب و تبلیغ بی حجابی که یک مبارزه در قالب جنگ نرم است نمود بیشتر پیدا میکند.

دشمنان در ظاهر حجاب و در باطن آگاهی انسانها و بخصوص زنان را مورد هدف قرار داده اند و یا به طور مستقیم و عملیاتی با تبلیغات گسترده و هم به طور غیر مستقیم و نفوذ مستمر و قطره چکانی برای این مقاصد خود برنامه ریزی کرده و هزینه های سنگینی میکنند؛ از این رو زنان آموزش دیده در خانواده نظام آموزشی و جامعه همواره باحجاب خود به طور مستقیم و غیرمستقیم بزرگترین سد در برابر هجمه این دشمنان خواهند بود.

دشمنانی که از یک طرف با تحقیق برآیات الهی در پیشرفته ترین آزمایشگاهها سعی به اثبات آیات برمبنای علمی و ملموس ظاهری (ونه براساس بصیرت و تشرع) داشته تا ذهن انسانها را به پذیرش آنچه قابل دیدن است عادت بدهند و قدرت تفکر را باعلم ناقص خود بگیرند و با نفوذ در این اذهان هر چه که خود میخواهند تزریق کرده و عنان جامعه را در دست گیرند.

در مبحث حجاب نیز با هزینه کردن برای ایجاد و پرورش الگوهای نادرست و بی حجاب از طرفی سعی در تخریب اذهان داشته و از سوی دیگر با تلاش برای موفق جلوه دادن چنین الگوهایی عقاید شوم خود را تزریق میکنند به گونه ای که ملکه ذهن گردد.

اینان با وارد کردن زنان در سطح وسیع جهانی به یک دقابت نابرابر ظاهر گرایی که هیچ برنده ای ندارد ضعیف ترین و ساده ترین شکل ممکن برای پذیرفته شدن را تبلیغ میکنند.

طبق فرمایش امام علی(ع): یک مرد جنگجو همیشه بیدار و هوشیار است و هر که از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او آسوده نخواهد خفت؛ بنابراین اگر جامعه نسبت به دشمنان غفلت ورزد به این معنی نیست که دشمنان هم غافلند.

نتیجه گیری:

در نتیجه آموزش صحیح دینی در کنار سایر علوم آگاهی و تکریم فضایل اخلاقی به طور مداوم در جامعه از سوی سایر نهادها و سازمان ها و رسانه بسیار ضروری است چراکه خطرات فروپاشی نظام خانواده ها در جامعه همه دادامنگیر خواهد کرد.

آنچه امروز بعضا شاهد آن هستیم نوعی تضاد افکار و سبک زندگی با الگوهای دینی خوداست که رسانه های ارتباط جمعی داخلی نیز گاه درست عمل نکرده از طرفی الگوهای نادرست معرفی میکند و یا هنرمندان را الگو میداند و علی رغم اینکه این الگوها در تلویزیون مقید به رعایت حجاب هستند در پشت صحنه و فضای مجازی و سینما هیچ قید و شرطی در قبال حجاب ندارند در حالیکه زنان متعهد و باحجاب که باحجاب خود حماسه ها آفریده اند مهجور و مظلوم واقع گردیدند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.