سرویس: اقتصادی 11:55 - چهارشنبه 21 تیر 1396

استاندار اصفهان؛

مهاجرت به افزایش نرخ بیکاری در استان اصفهان منجر شده است

استاندار اصفهان گفت: ورود مهاجران برای اشتغال به این استان سبب افزایش نرخ بیکاری از متوسط کشوری شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور افزود:اشتغال و تولید،مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت و برای مدیریت استان اصفهان، اساسی است و باید در بخش های مختلف از جمله گردشگری و صنعت با برنامه معینی حرکت کنیم تا به هدف مورد نظر دست یابیم.
وی که در جلسه بررسی اشتغال و یکسان سازی نرخ بیکاری در استان سخن می گفت، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی استان باید ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را در اولویت کارهای خود قرار دهند تا در سال جاری شاهد یکسان شدن نرخ بیکاری استان با متوسط کشور باشیم.
وی با انتقاد ازارائه آمارهای متعدد درباره نرخ بیکاری افزود: ملاک ارائه آمار و اطلاعات نرخ بیکاری، گزارش های مرکز آمار است و اینکه هر دستگاهی نرخی را ارائه کند، قابل اعتماد نخواهد بود.
زرگرپور خاطر نشان کرد: در سال 95، نرخ بیکاری در استان 14.6 درصد و در کشور 12.4 درصد بوده و آماری جز این، دقیق و قابل اطمینان نیست.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فصلی نمی تواند مبنای کار قرار گیرد، افزود: باید متوسط نرخ بیکاری به صورت سالانه در نظر گرفته شود.
استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان تلاش کرد که نرخ بیکاری را به متوسط کشوری نزدیک کند و در این راستا از ابعاد مختلف، راهکارها بررسی شده و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است.
زرگرپور بر حفظ اشتغال موجود و سپس ایجاد اشتغال جدید تاکید کرد و افزود: در درجه اول باید فرصت های شغلی موجود حفظ شود و سپس با بسته های حمایتی و برنامه های مختلف اشتغال جدید ایجاد کنیم.
استاندار اصفهان استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی و فعال کردن طرح های بزرگ عمرانی را از راهکارهای حل مشکل بیکاری برشمرد.
استان اصفهان حدود پنج میلیون تن جمعیت دارد و با بیش از 9 هزار واحد تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
استاندار اصفهان در پایان با بیان اینکه نرخ مشارکت بانوان در این استان در کسب و کار به سرعت بالا رفته است، گفت: در سال 95 حدود 60 درصد از فرصت های اشتغال جدید را بانوان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.