سرویس: اخبار شهرستان 17:37 - سه شنبه 20 تیر 1396

در گفتگو با نویسنده و کارگردان فیلم «رفت» مطرح شد؛

فیلم «رفت» داستان واقعی روستای الموت قزوین در کوهپایه اصفهان کلید زده شد

سید مهدی اسماعیلی گفت: هدف ساخت این فیلم به منظور شرکت در جشنواره های خارجی بوده و نگاه ما صرفا جنبه هنری بدور از هر گونه نگاه تجاری است.

به گزارش اصفهان شرق از کوهپایه، چندی است که به دلیل حفظ بافت سنتی بسیاری از روستاها و شهرهای شرق اصفهان، توجه فیلم سازان کشور به این منطقه با توجه به لوکیشن های غنی جلب شده است و این بار نوک پیکان این توجه به روستایی در بخش کوهپایه معطوف شده است.

حسین آباد، نام روستایی است که با حضور گروه هنری سینمایی نقاب پویایی، برسر نهاده و خونی بر کالبد آن تزریق شد.

فیلم سینمایی «رفت» به کار گردانی سید مهدی اسماعیلی و با حضور بازیگران عزت الله جامی نوشن، رامین محمدیان و خانم فریبا طلابی در این روستا کلید خورد.

با حضور در ضبط برنامه بر آن شدیم تا از نزدیک در جریان کم و کیف کار و شکل ضبط این فیلم سینمایی قرار گیریم و آنرا به استحضار مخاطبان خود برسانیم.

نویسنده و کارگردان فیلم رفت، با ابراز خرسندی از اینکه مکانی بکر و ایده آل را برای این اثر هنری انتخاب کرده است، گفت: هدف ساخت این فیلم به منظور شرکت در جشنواره های خارجی بوده و نگاه ما صرفا جنبه هنری بدور از هر گونه نگاه تجاری است.

سید مهدی اسماعیلی افزود: داستان فیلم بر اساس یک داستان واقعی در روستای الموت قزوین طراحی و نوشته شده است و مربوط به روستایی است که مردم آن به دلیل خشکسالی آن روستا را ترک کرده اند و تنها یک پیرمرد و دختر کر و لالش در ان سکونت دارند.

وی که سابقه چندین ساله در کارهای هنری دارد، با اشاره به اینکه تغییر بافت روستا، مشقت بسیاری به بار می آورد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل بافت این روستا و با تلاش شبانه روزی بچه ها توانستیم محیط و دیزاین مناسبی برای ضبط فیلم ایجاد کنیم.


کارگردان فیلم رفت، ضمن تشکر از همکاری و تعامل قابل توجه بخشداری شهر کوهپایه و رئیس سازمان میراث فرهنگی، از مسئولان منطقه خواست، در صورت امکان، مساعدت بیشتر در اقامت و تامین وسایل مورد نیاز را برای حرکت رو به جلو این فیلم داشته باشند.
اسماعیلی اضافه کرد: حدود 90 درصد فیلم در همین روستا در بیست روز و 10 درصد باقی مانده در بازار قدیمی نایین ضبط خواهد شد.

وی از بازی یک بازیگر بومی از شهر کوهپایه در ساخت این فیلم خبر داد و خاطر نشان کرد: تمام وسایل مورد نیاز و هزینه های جاری فیلم در شهر و بخش کوهپایه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ جمشید حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.