سرویس: اقتصادی 18:09 - سه شنبه 20 تیر 1396

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان مطرح کرد

افزایش۱۰درصدی مصرف برق در اصفهان/مردم صرفه‌جویی نکنند برق سهمیه بندی می‌شود

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با توجه به افزایش ۷ درصدی مصرف برق در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اگر مصرف برق مدیریت شود تابستانی بدون خاموشی و سهمیه بندی برق خواهیم داشت.

به گزارش اصفهان شرق، محمد مهدی عسگری با تاکید بر اینکه این روزها گرما فشار زیادی به شبکه های برق وارد کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت برق دچار بحران شده اما با همکاری خوب صنایع، کشاورزان  و کارخانجات تاکنون علیرغم افزایش مصرف برق، در تامین آن مشکلی نداشته ایم.

وی ادامه داد: در خردادماه امسال مصرف برق در اصفهان بین ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به خردادماه سال گذشته افزایش داشته است، در حالی که  نیروگاه های اصفهان قدرت تامین این مصرف را نداشتند.

 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه طی دو هفته اول تیرماه نیز روند گرما تشدید و بالتبع آن مصرف هم اضافه شد، افزود: امسال شاهد تابستان زودرس بودیم و همین مسأله باعث شد که امسال شاهد افزایش ۷ درصدی مصرف برق در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده باشیم.

وی تصریح کرد: عمده مسأله این است که اوج مصرف برق بین ساعت های ۱۱ صبح تا ۳ بعداز ظهر و ۷ تا ۱۱ شب است اما خوشبختانه روند به گونه ای است که با همکاری صنایع، ادارات و بخش کشاورزی تا حدی افزایش برق را کنترل کرده ایم.

عسگری اضافه کرد: برای چند روز آینده که هوا گرم تر خواهد شد از مشترکین انتظار داریم که در طول ساعت های یادشده در مصرف برق تا ۱۰ درصد مدیریت مصرف داشته باشند.

وی راهکارهای مدیریت مصرف برق را بسیار ساده خواند و گفت: مشترکان صبح ها از دور کُند کولر استفاده کنند زیرا دور تند کولر ۴ برابر مصرف برق را افزایش می دهد، ضمن اینکه استفاده از سایبان برای کولر به میزان ۱۰ درصد مصرف برق و آب را کاهش می دهد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: شهروندانی که از کولر گازی یا اسپلیت استفاده می کنند اگر درجه حرارت را حداقل برای ۴ ساعت روی ۲۵ درجه تنظیم کنند، مصرف برق کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر مصرف مدیریت شود تابستانی بدون خاموشی خواهیم داشت و شاهد سهمیه بندی برق نخواهیم بود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.