سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:04 - دوشنبه 12 اسفند 1392

جعفری در هفدهمین جلسه شورای اسلامی هرند

با حفظ روحیه انتقادپذیری برای حل مشکلات گام بردارید

رییس شورای شهر هرند گفت: که رسیدگی به امور مردم و حل مشکلات و معضلات، جهاد فی سبیل الله است و شعار ما در دوره ی چهارم شورای اسلامی شهر، اعتمادسازی در بین مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در هرند: هفدهمین جلسه شورای اسلامی هرند با حضور امام جمعه و بخشدار بخش جلگه برگزار شد.

در ابتدای جلسه جعفری رئیس شورای اسلامی شهر هرند ضمن خیر مقدم به حضار و بیان روایات و احادیث در مورد اهمیت شورا گفت: شورا مایه الفت اجتماعی، پل ارتباطی مردم با مسئولین، رشد اندیشه و تفکر در جامعه اسلامی، از بین بردن روحیه انزوا و انفعال در مردم ، پیوندهای اجتماعی مستحکم و روحیه مسئولیت پذیری است.

Vater-Markاا

وی در ادامه بیان داشت: رسیدگی به امور مردم و حل مشکلات و معضلات، جهاد فی سبیل الله است و شعار ما در دوره ی چهارم شورای اسلامی شهر، اعتمادسازی در بین مردم، خدمتگزاری بی منت، استفاده از نظر و تجربه ی کارشناسان، صداقت در امور وعدم تبعیض است  و با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر نماینده مردم و حلقه ی ارتباطی بین مسئولین هستند، مشکلات و کاستی های شهر را می بایست بیان کنند.

جعفری با اشاره به مشکلات پیگیری شده در زمینه ی بشهر به صورت خلاصه به مشکلات موجود به شرح ذیل پرداخت:

– دوبانده شدن جاده هرند به کوهپایه

– مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی و پیشنهاد احداث یک درمانگاه خصوصی در کنار درمانگاه شهر و آمادگی همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری در این زمینه

– عدم وجود برخی از ادارات و نهادها در شهر مانندپلیس+10، اداره ثبت احوال، بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی

– عدم رضایت مردم از پلیس راهور هرند، که مردم با توجه به تردد کامیون ها در شهر از عملکرد پلیس راهور راضی نیستند

– عدم رضایت مردم از جریمه های کمسیون ماده صد که در بعضی از مواقع چهار برابر ارزش ملک آنها جریمه می شوند

– گلایه و شکایت مردم از عملکرد خبرنگار صدا و سیما در هرند

– بحث  نظام مهندسی که برای تایید استحکام بنای ساختمان ها مبلغ زیادی دریافت می کند

– طول کشیدن انجام کارهای مردم در شهرداری که یکی از علت های آن کمبود نیرو است

رییس شورای شهر هرند در ادامه صحبت های خود از سید جواد حسینی سلطان نصیری سرپرست اداره ورزش و جوانان بخش جلگه  و سیف الله کبیریان رئیس هیئت فوتبال هرند بخاطر فعالیتهای آنها در امر برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی  تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان قدم در زمینه حل مشکلات مردم را ضروری دانسته و خاطر نشان کرد: ما باید روحیه ی انتقاد پذیری داشته باشیم و برای رفع مشکلات مردم شهر هرند و بخش قدم برداریم و ما و مردم بخش حلقه های متصل به هم هستیم.

در ادامه حسینی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس نظام مهندسی بخش جلگه در پاسخ به بیان مشکلی که (نظام مهندسی برای تایید استحکام بنای ساختمان ها مبلغ زیادی دریافت می کند) مطرح شد گفت: بحث هزینه، بر اساس تعرفه نظارت سازه نظام مهندسی است و با توجه به اینکه ساختمان های بخش جلگه جزء گروه الف است، مبلغ تعیین شده متری 35000ریال است که ما با تخفیف متری 18000ریال و در بعضی مواقع 8000ریال تا10000ریال دریافت می کنیم.

Vater-Markطط

حسینی بخشدار جلگه با بیان اینکه شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و همچنین زبان گویای مردم می باشد بیان کرد: مشکلات مردم باید پیگیری شود و در ادامه گفت: با توجه به فضایی که در هرند وجود دارد، بعضی از افراد به دنبال شکاف بین مسئولین شهر هستند و آنها کسانی هستند که دنبال اهداف خود می باشند و ما باید نقل قولی که از مسئولین شهر بیان می شود پیگیری کنیم و خدا را شکر، فضای همدلی بین مسئولین حکم فرماست و نباید بگذاریم که افراد سودجو به منافع خود برسند.

وی در جواب مشکلاتی که بیان شد گفت: جلسات مربوط به بحث دوبانده شدن جاده هرند به کوهپایه گرفته شده و انشاء الله در جلسه ی روز چهارشنبه این هفته  تصمیمات نهایی گرفته می شود، پلیس+10 هم پیگیری های آن صورت گرفته است، برای رفع مشکلات درمانی و بهداشتی هم در پانزدهم همین ماه جلسه ای در دانشگاه علوم پزشکی  گرفته خواهد شد، ثبت احوال هم در روزهای دوشنبه هر هفته پاسخگو خواهد بود و در مورد ارتقاء نمایندگی به اداره، نیاز به مجوز از تهران است، بنیاد مسکن هم از سال آینده دو روز در هفته در بخش مستقر خواهند شد، در مورد ناراضی بودن مردم از راهور هم، با پیگیری های صورت گرفته قرار شده که یک نیروی کادر در کنار ستوان کثیری قرار بگیرد.

Vater-Markزز

محمودی خبرنگار صدا و سیما در بخش جلگه هم در پاسخ به ناراضی بودن مردم گفت: ازسال 1365 بعنوان خبرنگار در هرند فعالیت داشته ام و در مورد پخش نشدن راهپیمایی 22بهمن سال جاری بعلت نقص فنی بوده است و خود از این بابت بسیار ناراحت هستم والان هم با تمامی توان در خدمت مردم هستم وانشاءالله دفتر صداسیمادر روز پنجشنبه 15/12/92 افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام اصل حسینی امام جمعه هرند ضمن تشکر از مسئولین حاضر گفت: اعضای شورای اسلامی شهر ویژگی های خوبی از قبیل پیگیر بودن، اتحاد بین اعضا، حضور در مجامع عمومی، نگاه بخشی که خود باعث همدلی و اعتماد در بخش شده است را دارند و ما اعتقاد داریم که شورای اسلامی شهر و شهرداری بازوهای ما درشهر هستند و ما از آنها حمایت می کنیم و اگر اختلاف سلیقه ای هم بوجود آید، نباید به مردم کشیده شود.

شایان ذکر است که در این جلسه ی شورا مصوب گردید که به عزیزانی که در کنکورسال 93صاحب رتبه تاسه رقم کنکور شدند،جوایز نفیسی توسط شورا وشهرداری اهدا گردد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.