سرویس: اجتماعی 19:11 - دوشنبه 19 تیر 1396

روایت اصفهان شرق از دختری که چادری شد؛

نذر سلامتی پدرم چادر سر کردم/ زندگی با چادر راحت و لذت بخش است

شیدا که با بیماری پدرش تصمیم گرفت چادر به سر کند، امروز از قداست چادر می گوید و دوست دارد دخترش سوگند را چادری تربیت کند.

اصفهان شرق/ این جمله را همه شنیده اند که با حجاب درّی در صدف هستید، امروزه با توجه به هجمه های زیاد غرب و دشمنان اسلام و دست گذاشتن روی نقطه حساس اسلام، که حجاب و عفت بانوان است می خواهند این سرمایه عظیم و یادگار ماندگار حضرت فاطمه زهرا(س) را خدشه دار کنند که به برکت انقلاب و اسلام، شاید کمی بد حجابی در جامعه باشد ولی نتوانستند نقشه های شوم خود را برملا کنند.

پوشش چادر نماد زن مسلمان

پوشش چادر نماد زن مسلمان است و زن ایرانی همراه با این نماد حضور اجتماعی فعالی دارد. برخلاف تصور عده ای، حجاب اصولا برای وارد شدن زن مسلمان به جامعه است تا از توانایی های او در پیشبرد اهداف کشور، تحکیم نظام خانواده و بهبود فرزندپروری استفاده شود. مردم متدین ما نسبت به موضوع عفاف و حجاب یک دید مثبت و عرق ملی و مذهبی دارند به طوری که مردان هم از حریم عفاف و حجاب خانواده دفاع می کنند و کرامت زنان و عزت مردان در حفظ عفاف و حجاب در جامعه است.

در این بین افراد زیادی هستند که شاید روزی بر اثر لغزش ها و کم توجهی ها بد حجاب بودند و یا به حجاب کمتر اهمیت می دادند ولی به زودی با بصیرت و دید باز به این مقوله پی بردند و حجاب را مجدداً برای خود انتخاب کردند.

شاید روایت این گونه افراد هم شنیدنی باشد که چرا به چادر، این پرچم و نماد ملی ایران اسلامی اهمیت وافری دادند.

قصه شیدا

شیدا مقصودیان یکی از دخترانی است که روایت خود را این گونه می گوید: پدر من چند سال پیش به شدت بیمار شد و پزشکان گفتند احتمالاً سرطان دارد و من بسیار ناراحت و آزرده خاطر شدم. پدرم را خیلی دوست دارم و بر حسب همین علاقه از بیماری پدرم خیلی مکدر شدم.

نمی دانستم چکار باید بکنم و به پسرخاله شهیدم متوسل شدم. من آن وقت چادری نبودم و به خودم گفتم اگر پدرم خوب شد چادر سرم می کنم و این نذر را کردم. بعد از مدتی پدرم را برای انجام آزمایشات بردیم و پس آزمایش های خاص متوجه بهبود پدرم شدیم.

خیلی اوضاع تغییر کرد و به یاد نذری که کرده بودم افتادم. به ذهنم رسید نذرم را با این که صیغه نذر نخوانده بودم، ادا کنم. این شد که چادر را انتخاب کردم.

دختران بی حجاب

شیدا می گوید از دیدن دخترانی که حجاب ندارند تعجب می کنم و نمی دانم آن ها چرا برای انتخاب نکردن چادر دلیل های واهی می آورند.

این دختر محجبه ادامه می دهد:  من هم چادر داشتم و هم مدتی نداشتم. هر دو را تجربه کردم و به تمامی دختران پیشنهاد می کنم لذت داشتن چادر را از دست ندهند.

لذت چادری شدن

برخی از نزدیکانم به من می گویند با چادر اذیت نمی شوی و سخت نیست؟ ولی حقیقتاً این طور نیست و من حتی پشت فرمان اتومبیل هم که می نشینم چادر را در نمی آوریم و بر خلاف باور برخی دخترا که می گویند گرم است و اذیت کننده است، من لذت می برم و احساس بسیار خوبی دارم من هیچ وقت دیگر حاضر نیستم چادر را کنار بگذارم، چرا که زندگی با چادر راحت تر است.

من در ابتدا بر اساس نذری بود که برای پدرم کردم و اکنون که پدرم بهبودی پیدا کرده هم به هیچ عنوان حاضر به کنار گذاشتن چادر نیستم چرا که این کار را بسیار فراتر از نذر برای پدرم می دانم.

انتخاب با آگاهی

شیدا معتقد بود واقعاً خداوند بر اعمال و کردار ما بیناست و ما همیشه در محضر خدا هستیم و باید این مهم را هیچ وقت فراموش نکنیم.

این بانوی چادری همچنین گفت: شاید برخی ها هم بگویند این دیگر چه مدل نذری بود که تو کردی ولی واقعاً  این نذر مسیر زندگی من را متحول کرد و باعث شد با دید بازتر و آگاه تری به جامعه نگاه کنم.

حجاب در جامعه امروزی

امروز عدم رعایت عفاف و حجاب از سوی برخی افراد به یکی از معضلات اجتماعی مبدل شده و راه را برای سوء‌استفاده‌های فراوان از زنان و دختران فراهم ساخته است. حتی شهرهای کوچکی نیز از این آسیب مصون نمانده‌اند و هر روز شاهد مُدهای جدید هستیم که تهدیدی جدی به شمار می‌روند و به عنوان بخشی از تهاجم فرهنگی آرام آرام طعمه‌های خود را به دام می‌اندازند.

به نظر من در شاید در حال حاضر حجاب وضعیت خوبی نداشته باشیم و موضوع عفاف و حجاب برای مردان هم می تواند صدق کند و آن ها هم قطعاً باید عفاف و حجاب داشته باشد و به پوشش خود اهمیت دهند تا سلامت جامعه بیشتر تضمین شود.

به عقیده وی برخی ها متأسفانه با نحوه چادر سر کردن به قداست چادر توهین می کنند.

خانواده از الگوهای اولیه انسان است و اولین نقش تربیتی و الگوپذیری را برای کودک خواهد داشت و برای پذیرش عقیده حجاب نیز نقش خانواده بسیار موثر می باشد.

این بانوی چادری گفت: همان طور که خود او در انتخاب حجاب آزاد بود و پدر و مادرش اجباری نداشتند، اعتقاد دارد خانواده باید مبانی اعتقادی فرزندان خود را مستحکم کنند تا خودشان به این نتیجه برسند که حجاب بیشترین امنیت را برایشان به ارمغان می آورد.

شیدا یک دختر دو ساله دارد که می خواهد او را با مقوله حجاب به طور کامل آشنا کند و حجاب را برای دخترش توصیف کند تا او از آغاز لذت حجاب را بچشد.

افراد زیاد دیگری هم هستند که چادر با که به فرموده رهبر انقلاب نماد ملی ماست، انتخاب کردند و برخی ها هم پشیمان هستند که چرا زودتر از این لذت بهره مند نشدند. بهتر است تمامی دختران این مرز و بوم نماد ملی خود را بهتر انتخاب کنند.

تلنگر

با وجود پذیرش حجاب به ویژه چادر از سوی بیشتر زنان و دختران کشور، با این حال عدم رعایت موازین پوششی در میان جوانان در گوشه و کنار برخی شهرها، سبب ایجاد دغدغه در میان اقشار متدین کشور شده است.

نبود تولیدات مناسب و منطبق بر فرهنگ ملی و دینی نیز بر این شکاف دامن زده است زیرا بازار پوشاک کشورمان در نبود تولیدات درخور، به مأمن تولیدات بیگانه با فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل شده است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.