سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:10 - دوشنبه 19 تیر 1396

تا اواخر پاییز

منتظر جاری شدن زاینده‌رود نباشید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: قطعاً تا اواخر پاییز زاینده‌رود جاری نخواهد شد، و برای تعیین زمان قطعی باید منتظر بارش‌های پاییز و زمستان باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، علی بصیرپور  با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آب زاینده‌رود اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد انباشته شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته اما نسبت به میانگین بلند مدت به حدود نصف کاهش یافته و نیاز به توجه بیشتر شهروندان و صرفه‌جویی بیشتر دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: در خصوص تأمین آب شرب اصفهان مسأله جدی وجود ندارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی با بیان این که طبق وعده داده شده آب در اختیار کشاورزان غرب استان قرار گرفته تصریح کرد: از یکم تا بیستم تیر ماه با افزایش خروجی سد،‌ کشاورزان اقدام به آبیاری زمین‌ها خود کرده‌اند.

بصیرپور اضافه کرد: در مرداد نیز به همین میزان و در شهریور ماه به مقدار کمتری آب به کشاورزان اختصاص داده شده که بتوانند باغات و مزارع خود را آبیاری کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون بازگشایی رودخانه زاینده‌رود گفت: قطعاً تا اواخر پاییز زاینده‌رود جاری نخواهد شد،‌ برای تعیین زمان قطعی باید منتظر بارش‌های پاییز و زمستان باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.