اصفهان شرق

تبلیغات سنگین رسانه های دشمن برای ترویج بی حجابی/ تجمع «عفاف و حجاب»بهترین امر به معروف در جامعه است

کدخبر: 138232
1396/04/19 در ساعت 11:55

به گزارش اصفهان شرق، استاد حوزه و دانشگاه پیرامون هفته عفاف و حجاب و تجمع بزرگ عفاف و حجاب در سراسر کشور، اظهار کرد: برپایی این تجمع و راهپیمایی برای عفاف و حجاب برطبق آیه شریفه «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» که در آیه 32 سورره حج آمده است، یک تعظیم شعائر الهی محسوب شده و به طور قطع تبلیغ رسمی حجاب است.

حجت الاسلام اصغر قائمی برپایی تجمع بزرگ عفاف و حجاب را یکی از مصادیق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و تصریح کرد: حضور گسترده زنان با حجاب در سطح جامعه همانند سال گذشته بسیار عالی و موثر خواهدبود.

تجمع عفاف و حجاب تلبیغی موثر برای عفاف و حجاب است
وی با بیان اینکه افراد بی حجاب و بدحجاب با وجود این راهپیمایی متوجه خواهندشد که زنان باحجاب زیادی در سطح شهر وجود دارند و با وجود حجاب در این حرکت اجتماعی عظیم شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: خود این حرکت ها بهترین تبلیغ برای حجاب بوده و لازم است که هم همه افراد باحجاب شرکت کرده و هم تبلیغ بیشتری در این رابطه برای آگاهی عموم مردم جامعه از این حرکت صورت گیرد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه این کار بهترین راه برای امربه معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب در جامعه است، ادامه داد: در بسیاری از موارد تاثیر این حرکات به مراتب بیشتر از صحبت کردن در مورد عفاف و حجاب است اما این حرکت نشان می دهد که انسان می تواند در جامعه حضور فعال داشته و موثر باشد و در کنار آن حجاب کامل نیز داشته باشد.

حجت الاسلام قائمی در پاسخ به شبهات مطرح شده از جانب برخی افراد منافق در جامعه پیرامون عفاف و حجاب و استدلال های دین مبین اسلام در این رابطه، گفت: آیات قرآن و احادیث محکمی در این زمینه وجود دارد که جای هیچ گونه تردیدی در این زمینه باقی نگذاشته است و مسئله حجاب جز ضروری دین محسوب شده و همه نیز آن را قبول دارند.

کتاب حجاب شهید مطهری، منبع مناسب برای بیان ادله عقلی برای حجاب
وی با بیان اینکه اگر کسی به دنبال فلسفه حجاب است، می تواند از کتاب حجاب شهید مطهری استفاده کند، عنوان کرد: شهید مطهری در این کتاب به جای پرداختن با واجب بودن حجاب در دین به دلایل عقلی حجاب و لزوم وجود آن پرداخته است.

بی حجابی عامل اصلی اختلافات خانوادگی و طلاق

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: اگر به دنبال استحکام خانواده ها هستیم، این حجاب باید  وجود داشته باشد و این بهم ریختگی و اختلاف های خانوادگی و طلاق هایی که آمار آن به یک فاجعه تبدیل شده است به دلیل به دلیل همین بی حجابی ها است.

حجت الاسلام قائمی اذعان کرد: وقتی زن به هر صورتی که هوای نفس او به او می گوید در جامعه حضور پیدا کند و مرد هم بخواهد به این بی حجابی ها نگاه کند، کانون خانواده ها بهم می ریزد؛ اگر ما هیچ آیه و حدیثی هم نداشتیم، برای حفظ خانواده ها حجاب یک ضرورت مهم بود.

وی افزود: اگر ما کتاب شهید مطهری را مطالعه کنیم به خوبی دلایل حجاب را مطرح کرده و این که چرا حجاب باشد را به کاملی تبیین کرده اند؛ اگر این حجاب در جامعه به طور کامل بود، ما این مشکلات امروز از اختلافات خانوادگی تا طلاق را نداشتیم.

تبلیغات سنگین رسانه های دشمن برای ترویج بی حجابی
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج بی حجابی در جامعه، گفت: یکی از دلایل بی حجابی تبلیغات خارجی برای ترویج این امر در سطح جامعه است؛ دشمنان تبلیغات سنگین در بحث بی حجابی و بی بندباری می کنند تا نظام خانواده در کشور از هم بپاشد.

حجت الاسلام قائمی خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که یک جامعه را بتوان نابود کرد؛ بهم ریختن آن جامعه از نظر اوضاع فرهنگی است و به طور مسلم این حجم عظیم از رسانه ها و شبکه های بی حجابی به دنبال حذف حجاب هستند و هرچه این عفاف و حجاب در جامعه کم رنگ تر شود، آن ها نیز به اهداف خود نزدیک تر می شوند.

اصلاح فرهنگ، زیربنای اصلاح اقتصاد در جامعه است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون وظیفه مسئولان و ارگان های مرتبط با امر عفاف و حجاب، تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید در مسائل فرهنگی کشور وارد شده و در این زمینه نقش خود را با همت و تلاش مضاعف ایفا کنند.

کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: ما اعتقاد داریم اگر مسائل فرهنگی در سطح جامعه به عنوان زیربنا درست شد، سایر مسائل جامعه نیز از جمله مسائل اقتصادی تصحیح خواهد شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز