سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 23:24 - یکشنبه 18 تیر 1396

کارشناسان توصیه می کنند

مهم ترین بخش صورت که هنگام مصرف کرم ضد آفتاب فراموش می کنید

استفاده از کرم های ضد آفتاب برای سلامت بدن بسیار ضروری و مفید است اما برای محافظت از بدن باید تمامی مناطقی که در معرض تماس با نور خورشید هستند پوشش داده شوند.

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند یکی از مهم ترین بخش های صورت که توسط کرم ضد آفتاب پوشش داده نمی شوند پلک چشم ها هستند.

محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا با تحقیق بر روی داوطلبان دریافتند اکثر افراد مناطقی چون روی بینی، دور گوش ، کنار چشم ها و روی پلک ها را هنگام پوشش دهی با کرم ضد آفتاب فراموش می کنند و این سبب می شود تا این قسمت ها از پوست بدون حفاظ در معرض تابش شدید نور خورشید در فصول گرم سال قرار بگیرد.

بر این اساس کارشناسان به بانوان توصیه می کنند علاوه بر پوشش پلک ها، کنار چشم ها و روی بینی و نیز در آقایان خط کناری ریش ریز لب ها از عینک آفتابی با شیشه های استاندارد استفاده کنند تا میزان آسیب پذیری پوست صورت کاهش یابد.

عینک های آفتابی غیر استاندارد نمی توانند مانع از دفع اشعه UV خورشید شوند و استفاده از آنها تنها برای محافظت از چشم ها و دید بهتر در هوای آفتابی با نور شدید نیست بلکه این وسیله می تواند یک پوشش محافظتی برای پوست مناطق اطراف و روی چشم ها باشد.

تنها در کشور انگستان بیش از 90 درصد موارد ابتلا به سرطان های پوست از جمله کارسینوم یا ملانوما در نواحی سر و گردن رخ می دهد به همین دلیل محافظت از تمامی صورت اهمیت فراوان دارد.

سرطان پوست یکی از مرگبارترین سرطان ها است که به شدت حالت گسترش پذیر دارد و در صورت تشخیص دیر هنگام امید به زندگی فرد کوتاه است، معمولاً در این نوع سرطان نیاز به جراحی و خارج کردن بافت های سرطانی است که بر چهره فرد اثر بسیار منفی می گذارد ، شیمی درمانی و رادیوتراپی نیز از جمله دیگر درمان های تکمیلی برای این بیماری هستند.

کارشناسان برای آزمایش نحوه پوشش دهی کرم ضد آفتاب بر روی صورت از یک نوع تصویر برداری منحصر به فرد با دوربین حساس به UV استفاده و از داوطلبان عکسبرداری کرده اند.

بیشتر داوطلبان به شیوه عادی کرم ضد آفتاب زده و بی توجه به مناطق حساس روی پلک و اطراف چشم ها از این محصول درمانی استفاده کرده اند، علاوه بر عینک آفتابی استاندارد استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست با عیار حفاظتی حداقل 30 برای مراقبت از پوست صورت در فصول گرم سال اهمیت فراوان دارد.

محققان به افراد توصیه می کنند در این فصول از سال حتی در هوای ابری نیز در فاصله ساعات 11 صبح تا سه بعد از ظهر که تابش خورشید بسیار شدید است حتماً از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی برای محافظت از بدن خود استفاده کنند.

استفاده از این وسایل مخصوص همه افراد در رده های سنی مختلف است و کودکان و سالمندان به ویژه بیشتر باید از پوست خود مراقبت کنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.