سرویس: سیاسی 16:08 - یکشنبه 18 تیر 1396

حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

وزیر نفت ابهامات قرارداد با شرکت توتال را شفاف‌سازی کند

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: وزیر نفت باید ابهامات قرارداد اخیر با شرکت توتال را شفاف سازی کند.

به گزارش اصفهان شرق،  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در صحن علنی امروز (یکشنبه 18 تیر ماه) در نطق میان دستور خود خطاب به وزیر نفت گفت: از شما می‌خواهیم قرارداد اخیر این وزارتخانه با شرکت توتال را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کنید.

حاجی دلیگانی ادامه داد:‌ آنچه که در این مورد ابهامات زیاد را بوجود آورده این است که طرف خارجی قرارداد شرکتی بدعهد و خائن نسبت به منافع ملت ایران بوده است و هم اینکه افرادی از سوی ایران در پی انعقاد این قرارداد بوده‌اند که بعضا در محاکم قضایی به دلیل مفاسد و امضا قرارداد کرسنت محکوم شده‌اند.

وی تاکید کرد: کارشناسان نفتی قرارداد با توتال این دوران را با بازگشت به دوران قبل از ملی شدن صنعت نفت مساوی می‌دانند  پس بهتر است در این زمینه شفاف‌سازی لازم انجام شود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در ادامه تصریح کرد: از سپاه پاسداران به دلیل اقدام موشکی اخیر در دفاع از مردم که باعث سرافرازی ملت ایران اسلامی شد و همچنین اقدامات سازندگی آنها در تمام دوره‌ها و سال‌ها تشکر می‌کنم.

حاجی دلیگانی خطاب به رئیس جمهور گفت: از شما می‌خواهم نسبت به ابلاغ برنامه ششم توسعه اقدام کنید زیرا اقشار مختلف مردم از تولید کنندگان تا فرزندان ایثارگران و از جویندگان فارغ‌التحصیل کار به دنبال اجرای این قانون هستند لذا خود را مدیون مردم نکنید.

وی در ادامه خطاب به روحانی تاکید کرد: شما در سفر به اصفهان اعلام کردید که نمی‌گذارید که زاینده بمیرد اما اختصاص آب و برداشت‌های غیرقانونی آن در پروژه‌های استانی بالادست و پایین دست قبل از بهره‌برداری از تونل سوم به جای پروژه بهشت آباد موجب مرگ تدریجی زاینده رود شده و ما خواستار شفاف‌سازی در این زمینه هستیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: به داد کشاورزان برسید زیرا تمام محصولاتشان بر روی زمین مانده و از بین می‌رود موانعی را که برای صادرات به کشورهای همسایه ایجاد شده را از میان بردارید و همچنین وزارت امور خارجه برای رفع این مشکل اقدامات جدی را به عمل بیاورد.

حاجی دلیگانی اذعان داشت: شنیده‌ها حکایت از دخالت افراد غیرمسئولی شورای شهر اصفهان دارد که سابقه‌شان در برخورد تند با مردم در دهه اول و دوم انقلاب در استان اصفهان اظهر  من‌الشمس است، دخالت‌های پشت پرده‌ای برای انتخاب شهرداران که در مرحله اول توهین به شعور اعضای منتخب شورای شهر می‌باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: از طریق این تریبون به آنها هشدار می‌دهم اجازه دهند شوراهای اسلامی به امور خدماتی و مورد نیاز مردم بپردازند و از تحریم و تحقیر و توهین به شوراها بپرهیزید.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه همچنین طی تذکری به هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: همان طور که ما حق وتو را یک کار نامشروع و استفاده غیر عادلانه در سطح دنیا می‌دانیم در مجلس هم از حق وتو استفاده نکنید، چرا نمی گذارید سوالی را که یک سال است به دلیل وجود اتباع خارجی غیرمجاز در نوبت پرسش از وزیر کشور قرار گرفته مطرح شو؟ چرا به سوال‌های دیگر اجازه طرح در مجلس نمی‌دهید؟

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.