سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 15:10 - یکشنبه 18 تیر 1396

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

امروز جوانان مورد هجمه‌های سنگین دشمنان هستند/ آموزش «افکار وهابیت»از سنین کودکی از سوی سعودی‌ها

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز جوانان مورد هجمه‌های سنگین دشمنان هستند، گفت: کتاب دوم دبیرستان سعودی‌ها را مطالعه می‌کردم که در آن خون و مال زائران قبور را حلال شمرده بود و دانش‌آموزان را از همان سنین کودکی با افکار وهابیت آشنا می‌کرد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید دسمی مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) تهران و برخی از اساتید برجسته تهران، با اشاره به اهمیت ورود به عرصه‌های جدید اظهار داشت: باید عرصه‌های جدید را به‌خوبی شناخت و با علم به سراغ این حوزه‌ها رفت و برای هر دردی دارویی مناسب با آن داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه  با اشاره به آیه نفی در سوره توبه افزود‌: جهاد علمی از جهاد نظامی بالاتر و با ارزش‌تر است و همیشه باید افرادی باشند تا در دین تفقه پیدا کنند.

وی با اشاره به کاربردی‌کردن تفقه در دین افزود: باید بتوانیم علوم حوزوی را در جامعه پیدا کنیم تا شاهد اثرگذاری آن باشیم و این علوم در کنج حوزه‌ها مغفول نماند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت شناخت نیازها تصریح کرد: باید نیازهای جامعه امروز را درست بشناسیم و طلاب را طبق آن نیازها تربیت و سپس  وارد جامعه کنیم.

وی با بیان برخی از مشکلات اساسی جامعه گفت: باید برای تمامی معضلات و مشکلات جامعه دارویی متناسب با آن را داشته باشیم همچنین عرصه شبهه‌ها یکی دیگر از مواردی است که حتماً باید در آن بیشتر کار کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: طلبه‌ها باید به دو سلاح قلم و بیان مسلح شوند تا بتوانند در جامعه کارکرد داشته باشند و سخن خود را به گوش مخاطبان خود برسانند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خطرات موجود در  فضای مجازی گفت‌: باید خطرات و راه‌های مقابله با آن را به طلاب آموزش داد و  همچنین مشکلات جوانان و نحوه ارتباط‌گیری با جوان‌ها را به طلاب یاد داد چراکه امروز جوانان مورد هجمه‌های سنگین دشمنان هستند.

وی بابیان اینکه به‌زودی کتاب  زادگاه  تروریست انتشار خواهد یافت، ادامه داد: در این کتاب 80 دلیل و سند برای تروریست‌پروری سعودی‌ها و وهابی را بیان کردیم و نشان داده‌ایم که نشو و نموی این گروه‌های سلفی و تکفیری به پشتوانه حمایت‌های مالی و فکری کدام کشورها صورت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به برخی از عناوین کتاب‌های درسی مدارس سعودی‌ها گفت: کتاب دوم دبیرستان سعودی‌ها را مطالعه می‌کردم که در آن خون و مال زائران قبور را حلال شمرده بود و دانش‌آموزان را از همان سنین کودکی با افکار وهابیت آشنا می‌کرد.

وی با اشاره خطرات پیرامون طلاب و حوزه‌های علمیه گفت: فضای مجازی و نحوه ارتباط‌گیری با آن‌یکی از عرصه‌هایی است که حوزه‌ها را تهدید می‌کند همچنین باید هوشیار بود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.