اصفهان شرق

کاهش جرائم رانندگی با آموزش های همگانی و اعمال قوانین بازدارنده مُیَسر است

کدخبر: 138163
1396/04/18 در ساعت 09:28

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس پلیس راهور استان و معاونان وی، ضمن تقدیر از فعالیت های پلیس راهور گفت: بر اساس گزارش های رسیده آمار تلفات جانی موتور سواران در تصادفات بالاست بنابراین نیروی انتظامی باید برای حفاظت از جان مردم، قوانین لازم را با قاطعیت اجرا کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: قوانین راهنمایی و رانندگی همانگونه که برای خودروها اعمال می شود نیز باید برای موتورسواران نیز اعمال شود و علاوه بر تذکر و اخطار، جریمه های نقدی جایگزین توقیف موتورها شود.
آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: با توجه به این موضوع که استفاده از دوچرخه در حال افزایش است، لازم است برای حفظ امنیت، تدابیری اندیشیده و دوچرخه ها نیز دارای پلاک یا مشخصه ای برای شناسایی باشند ، همانطور که در قدیم نیز پلاک داشتند.
وی تلاش های نیروی انتظامی برای کاهش تلفات در تصادفات را مصداق آیه “مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا” دانست و بر استمرار در اجرای قوانین تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: این که نیروی انتظامی بصورت مقطعی عمل کند و گاهی مانور گذاشته و با تخلفات برخورد کند و گاهی از تخلف چشم پوشی کند، در راستای فرهنگ سازی و کاهش تخلفات موفق نخواهد بود.
در ابتدای این دیدار رئیس پلیس راهور استان اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط پلیس راهور استان گفت: در سال گذشته (95) استان اصفهان رتبه اول کاهش تصادفات کشور را به خود اختصاص داد.
سرهنگ رضا رضایی اذعان کرد: به رغم کاهش 55 درصدی تعداد کشته شده ها، یک هزار و 100 تَن در سال گذشته در استان اصفهان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که بالاترین آمار مرگ و میر مربوط به موتورسیکلت سواران است.
وی از اعمال قوانین بصورت مستمر و دنباله دار خبر داد و گفت: مهمترین عامل در مرگ و میر موتورسیکلت سواران، نداشتن کلاه ایمنی است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: پلیس در شهر اصفهان با استقرار در چهار راهها، موتورهایی که راکب آن کلاه ایمنی ندارند را متوقف می کند و زمانی که صاحب موتورسیکلت، کلاه ایمنی خود را بیاورد، بدون جریمه آزاد می شوند.
رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: تکرار تخلفات علاوه بر جریمه نقدی، توقیف موتورسیکلت به مدت یک هفته، یک ماه و سه ماه را به دنبال خواهد داشت.
وی در راستای فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی دست یاری به سوی حوزه های علمیه دراز کرد و خطاب به مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: استفاده از تریبون نماز جمعه و ائمه جماعات مساجد و برگزاری جلساتی با طلاب و روحانیون در خصوص تبیین قوانین و تشریح ضرورت فرهنگ سازی از جمله اقدام هایی است که می تواند در تعامل با حوزه های علمیه انجام شود.
بنا بر اعلام پزشکی قانونی در سال 95، یکهزار و 46 نفر در حوادث ترافیکی استان اصفهان جان خود را از دست دادند.
همچنین در این مدت، 24 هزار و 697 مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کردند.

انتهای پیام /ایرنا