سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 19:39 - یکشنبه 11 اسفند 1392

معاون توسعه منابع وزیر بهداشت:

اعتبار ۲ هزار میلیاردی پزشک خانواده سال آینده وصول می‌شود

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت از اختصاص ۴۸۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت، تخصیص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی ارزش افزوده برای بهداشت روستایی و پرداخت اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی پزشک خانواده در سال آینده خبر داد.

ایرج حریرچی گفت:‌ اعتباراتی که امسال با توافق دولت و مجلس برای بخش سلامت در سال آینده تصویب شده است، اعتبارات قابل توجهی است و بر خلاف دولت گذشته که به مصوبات اعتبارات بخش سلامت پایبند نبود، دولت جدید تعهد کرده و قول داده که تمام منابع مصوب حوزه سلامت را به موقع تخصیص دهد و به مصوبات پایبند باشد.

وی ادامه داد: کل اعتبارات وزارت بهداشت در سال آینده حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده و بودجه دانشگاههای علوم پزشکی نیز حدود 33درصد رشد پیدا کرده است. اعتبارات بیمه‌های درمانی نیز در بودجه سال آینده 66 درصد افزایش یافته است.

حریرچی گفت:‌ علاوه بر این افزایش، اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی که از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده برای بخش سلامت تصویب شده نیز با نظر معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار است در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و برای بهبود خدمات بهداشت روستایی هزینه شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: همچنین با تصویب مجلس سال آینده 4800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که کمک بزرگی به بهبود وضعیت سلامت کشور است. حتی دولت قول داده است که در صورت امکان با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها کمک‌های بیشتری از این محل به بخش بهداشت و درمان اختصاص دهد.

وی گفت: اعتبار اجرای برنامه پزشک خانواده نیز همان رقم 2 هزار و 27 میلیارد تومان سال گذشته است که متأسفانه امسال اختصاص پیدا نکرد و دولت قبلی فقط 2 درصد آن را پرداخت کرد اما دولت جدید قول داده که این اعتبار را که جزو اعتبارات وزارت بهداشت است در سال 93 پرداخت کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.