سرویس: اخبار شهرستان 16:28 - جمعه 16 تیر 1396

امام جمعه ورزنه:

مسئله شهرک قائمیه ورزنه در پیچ و خم کاغذبازی اداری مانده است

حجت‌الاسلام شامحمدی گفت: متأسفانه بعد از گذشت یکسال این مسئله در پیچ و خم اداری و کاغذ بازی گیر کرده که از استاندار، فرماندار و مدیر کل راه و شهر سازی می خواهیم که این کار را به جد پیگیری کنند و مردمی که بیش از 30 سال چشم انتظار واگذاری این زمین ها هستند را از چشم انتظاری در بیاورند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: فراموش کردن مسئله تقوی مقدمه ای برای بی تقوایی است.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در ادامه مباحث ویژگی های جامعه قرآنی گفت: غفلت و فراموش کردن معاد نباید سراغ جامعه قرآنی بیاید، به یاد مرگ بودن و توصیه شرکت کردن در تشییع جنازه مومن بخاطر این است که از مرگ و دنیای پس از مرگ غافل نشویم.

وی افزود: یاد مرگ در زندگی  انسان ها اهمیت بسیار بالایی دارد و غفلت نکردن از مرگ باعث می شود تا دیگر گناهی مرتکب نشویم و آرزوهای طولانی را در وجود خود راه ندهیم، کسانی که مشغول دنیا شده اند و لهو ولعب را برگزیده اند اینها فریب خورده دنیا هستند و معاد را از یاد برده اند.

خطیب جمعه ورزنه تصریح کرد: هرکسی طغیان کند و زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، آتش جهنم جایگاه و پناهگاه او خواهد بود، بخاطر این که افزون طلب و به فکر نیازمندان و مستمندان نبودند پس علت اکثر گناهان فراموش کردن معاد روز قیامت می باشد.

حجت الاسلام شا محمدی با اشاره به روز عفاف و حجاب بیان کرد: سالروز حمله وحشیانه رضاشاه خائن به مسجد گوهر شاد برای از بین بردن حجاب وعفاف اسلامی را روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده اند، نقشه استعمار پیر انگلیس برای نابودی اسلام بوده و هست تا عفت و حیا و حجاب را در بین مسلمین خصوصا شیعیان از بین ببرد و امروز هم گاها ارزش ها به ضد ارزش مبدل شده است.

وی ادامه داد: وظیفه ما ایستادگی در برابر این هجمه هاست، پدران و مادران وظیفه دارند که فرزندان خود را اسلامی تربیت کنند و دولت هم باید در این مسئله بسیار مهم یک همت اساسی وجدی داشته باشد.

امام جمعه ورزنه به قرارداد نفتی با شرکت فرانسوی توتال اشاره و افزود: قرارداد توتال قرار دادی نیست که به نفع مردم و کشور باشد و مشکلاتی دارد.

حجت‌الاسلام شامحمدی در این رابطه توضیح داد: این قرار داد 20 ساله است در صورتی که مقام معظم رهبری بارها در ارتباط با قرارداد ها با کشورهای خارجی تاکید کرده اند که کوتاه مدت باشد و این قرار بدون نگاه و در نظر داشتن شرکت های ایرانی و نیرو های داخلی صورت گرفته است و سهم ایران در این قرارداد 20 درصد می باشد ولی سهم شرکت مذکور بیشتر است باید دولت به این مسائل توجه بیشتری داشته باشد خصوصا اینکه فرانسه از منافقین وضد انقلاب ها میزبانی می کند.

امام جمعه ورزنه به ساخت ماهواره مصباح اشاره و تصریح کرد: ماهواره مصباح که نتیجه تلاش دانشمندان متفکر این سرزمین است را بجای پرتاب به فضا به موزه سپرده اند به بهانه های واهی که دانشجویان از آن استفاده علمی کنند که این کار باعث یاس و نا امیدی برای متفکران خواهد شد.

وی به اظهارات وزیر راه در خصوص 19 میلیون نفر حاشیه نشین و کارتن خواب اشاره و اظهار کرد: گفتن و ارائه آمار در خصوص حاشیه نشین ها و کارتون خواب ها در حاشیه شهر کار خوبی است و این آمار، آمار خیلی تاسف باری است ولی چرا دولت و وزیر راه به فکر حل این مشکلات نبوده اند و در مانی برای این بیماری صورت نداده اند؟

حجت‌الاسلام شامحمدی افزود: مسکن مهر را که طرحی مزخرف می دانستید، البته مشکلاتی داشت شما باید این مشکلات را مرتفع می کردید و برای مردم مسکن ارزان قیمت تهیه ولی متاسفانه مسکوت مانده است.

امام جمعه ورزنه به مشکل شهرک قائمیه ورزنه اشاره و بیان کرد: یک سال پیش مسئله شهرک قائمیه که 30 سال پیش مردم پول زمین های این شهرک را پرداخت کرده و هیچ اقدامی برای واگذاری آن ها صورت نگرفته است مطرح کردیم که بحمدالله مسئولین با همتی که انجام دادند با تغییر مکان این شهرک موافقت شد.

وی گفت: متأسفانه بعد از گذشت یکسال این مسئله در پیچ و خم اداری و کاغذ بازی گیر کرده که از استاندار، فرماندار و مدیر کل راه و شهر سازی می خواهیم که این کار را به جد پیگیری کنند و مردمی که بیش از 30 سال چشم انتظار واگذاری این زمین ها هستند را از چشم انتظاری در بیاورند.

 حجت الاسلام شا محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی اظهار کرد: برخورد به جد با جرائم سنگین از وظایف قوه قضائیه بوده که باید مسئولان قضایی بدون مصلحت اندیشی با متخلفان و مجرمان برخورئ جدی داشته باشند.

امام جمعه ورزنه به فصل گرما و صرفه جویی در مصرف آب اشاره و خاطر نشان کرد: فصل گرماست و تقاضایی که از مردم عزیز داریم این است که تا جایی که امکان دارد در مصرف آب صرفه جویی کرده تا مشکلی در تامین آب شرب صورت نگیرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.