سرویس: اجتماعی 16:30 - پنجشنبه 15 تیر 1396

در جلسه هفته عفاف و حجاب مطرح شد:

فرهنگ سازی عفاف و حجاب در خانواده/ حرکت‌های چکشی نتیجه‌ای ندارد

همزمان با هفته عفاف و حجاب جلسه ای با حضور مسئولان فرهنگی، بخشدار منطقه جرقویه علیا در محل بخشداری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت هفته عفاف و حجاب جلسه ای با حضور مسئولان فرهنگی و بخشدار منطقه جرقویه علیا در محل بخشداری برگزار شد.

در این جلسه بخشدار جرقویه علیا با تبریک هفته عفاف و حجاب به بانوان با اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب گفت: اسلام، زن را گوهری ارزشمند می داند که بزرگ ترین و نخستین مسئولیتش، تأمین آرامش و امنیت خانواده است.

برخورد منطقی و فرهنگی

حسین بهزاد فر ادامه داد: امروزه در برخورد با منکرات دیگر شعار دان و سخنرانی کردن کار ساز نیست و همچنین این مسئولیت بر دوش یک سازمان و ارگان مشخصی نیست بلکه همه باید وارد میدان شوند و با همکاری و تعامل و برخورد منطقی و فرهنگی با مسئله برخورد کرد.

وی افزود: باید از برخوردهای نامناسب و چکشی نسبت به حجاب پرهیز کرد و این نوع برخوردها با افراد بدحجاب در جامعه به صلاح نبوده بلکه باید با ارشاد و راهنمایی زمینه تقویت حجاب و مبارزه با جنگ نرم را در جامعه ایجاد کرد.

این مقام مسئول با بیان این که در جامعه در مواردی افراد اصول و فرع را اشتباه گرفته اند؛ تصریح کرد: بعضی اصل را رها کرده و به فرع چسبیده اند و این اقدام نتیجه خوبی نمی دهد و در جامعه باید کاری کنیم تا اصل ها زنده شوند.

حجاب برای بانوان یک مانع نیست

بخشدار منطقه جرقویه علیا در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله حجاب خاطر نشان کرد: حجاب فقط برای بانوان نیست بلکه مردان نیز باید در جامعه اسلامی حجاب را رعایت کنند، حجاب برای بانوان یک مانع نیست بلکه حجاب باعث رشد و بالندگی زن بوده و می تواند به جوهره و اصل خویش برسد.

بهزادفر اذعان کرد: جامعه باید تلاش کند در اصل موضوع حجاب به عنوان مهم ترین مسئله که نه تنها محدودیت نیست بلکه نوعی مصونیت اجتماعی برای زن بوده فرهنگ سازی شود تا بتوان رغبت زنان نسبت به حجاب را در جامعه و نهاد خانواده بیشتر و تثبیت کرد.

وی به لزوم توجه به امر حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی وارد شد و افراد محجبه در جامعه به مناسبت های مختلف مورد تشویق قرار گیرند.

بخشدار منطقه جرقویه علیا از برگزاری راهپیمایی بانوان روز عفاف و حجاب در شهر حسن آباد خبر داد و از خواهران  درخواست کرد در این راهپیمایی شرکت فعال داشته باشند.

فرهنگ سازی عفاف و حجاب در کانون گرم خانواده

ریئس دانشگاه پیام نور جرقویه علیا نیز با اشاره به مسئله عفاف و حجاب گفت: یکی از مهم ترین کانون هایی که می تواند در مسئله حجاب نقش اساسی داشته باشد خانواده است.

مرتضی رجایی زاده ادامه داد: فرهنگ سازی این اصل مهم باید از خانواده شروع شود و اگر اصل عفاف و حجاب در خانواده فرهنگ سازی شود خود به خود در جامعه نیز رعایت خواهد شد.

به گفته وی رعایت قانون و برخورد منطقی و بدون زور و برگزاری کلاس های آموزشی در فرهنگ سازی کردن حجاب مؤثر خواهد بود.

اقدامات جرقویه علیا در هفته عفاف و حجاب

نصب بنر و پلاکارد در مورد حجاب در سطح شهر و روستاهای منطقه، تجمع بانوان در مساجد و حسینیه ها در روستاهای کوچک، تقدیر از بانوان با حجاب در ارگان ها و نهاد های عمومی منطقه، تشویق و ترغیب شرکت بانوان در راهپیمایی روز عفاف و حجاب، ارسال جملات در مورد حجاب و عفاف با پیامک و وارد شدن در محیط مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی در مورد حجاب و عفاف توسط کتابخانه عمومی شهر حسن آباد از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.