سرویس: اخبار شهرستان 14:33 - جمعه 16 تیر 1396

امام جمعه شهر محمد آباد:

مسائلی نظیر بازداشت‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها مسائل حاشیه‌ای کشور است/جوانان انقلابی به هوش باشند

حجت الاسلام هاشمی گفت: عده ای علاقه‌مندند که جریانات مؤمن و انقلابی کشور درگیر حواشی شوند و از توجه به اتفاقات و مسائل اصلی کشور غافل بمانند، مسائلی نظیر بازداشت‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها مسائل حاشیه‌ای کشور است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمد آباد پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: جریان مؤمن و انقلابی کشور باید در مسائل جاری بصیرت داشته باشند؛ چراکه بینش صحیح و بصیرت برآمده از آموزه ‌های دینی، نقش بسزایی در تصحیح افعال انسان دارد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی ادامه داد: بصیرت، قوّه ‌ای است نفسانی که به مدد نور الهی پدید آمده، و باعث می شود تا صاحب آن قوه،حقیقت و باطن امور را چنان که هست دریابد؛ انسانِ با بصیرت، می ‌تواند حق و حقیقت را از باطل تشخیص دهد، صحیح بشنود و بیاندیشد.

وی افزود: عده ای علاقه‌مندند که جریانات مؤمن و انقلابی کشور درگیر حواشی شوند و از توجه به اتفاقات و مسائل اصلی کشور غافل بمانند، مسائلی نظیر بازداشت‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها مسائل حاشیه‌ای کشور است.

خطیب جمعه محمدآباد تصریح کرد: لازم است جوانان انقلابی به هوش باشند، در این زمین بازی نکنند و به مسائل اصلی کشور بپردازند، این حاشیه‌سازی ها با دو هدف ایجاد و بالابردن هزینه‌ دفاع از انقلاب و ارزش‌ها برای نیروهای انقلابی و همچنین سرگرم کردن جریانات مؤمن و انقلابی به مسائل فرعی انجام می شود.

هاشمی ادامه داد: مشارکت حماسیِ چهل‌میلیونی ملت ایران در انتخابات که تکریم جهانیان را در پی داشت، بغض دشمنان ما را برانگیخت؛ به‌گونه‌ای که با تدارک حملات تروریستی به مرقد حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، تلاش کردند با تضعیف امنیت کشور، آن مشارکت عظیم را کمرنگ جلوه دهند.

وی افزود: موفقیت بزرگ سپاه در عملیات موشکی علیه تروریست‌ها که در کمال دقت، سرعت و قدرت انجام شد، نه‌ فقط نشان داد که ملت ما از حضور در صحنه، عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه از اقتداری برخوردار است که می‌تواند دشمن خود را در صدها کیلومتر بیرون از مرزها تنبیه کند. عملیات موشکی سپاه، از یک‌سو موجب اعجاب تحلیلگران و مسرت جهانیان شد و از سوی دیگر، دشمنان ما حتی آمریکا و اسرائیل را از هر نوع محکومیت لفظی علیه ایران بازداشت؛ ضمن آن که موج عظیمی از شادمانی در دلهاي ملت ایران به وجود آورد.

 امام جمعه شهرمحمدآباد با بیان این که متأسفانه در پی جنجال‌های چند روز اخیر، مشارکت عظیم مردم در انتخابات و نیز اقتدار ملت ما، تحت‌الشعاع قرار گرفت؛ گفت: گویی دست‌هایی در کار است که همزمان با افزایش تحریم ها و تهدیدات چنین القا کنند که تفرقه و تشتُّت، کشور را فرا گرفته است.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی با اشاره به این که مسائل اصلی کشور، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری و رکود، مبارزه با فساد اداری و مالی، بستن منافذ نفوذ دشمن در حوزه‌های مختلف، پیگیری تحریم‌های جدید آمریکا و نسبت آن با برجام و سرانجام قرارداد FATF از مهم ترین اولویت های کشور ماست.

وی تأکید کرد: جریانات و جوانان مؤمن و انقلابی با «رویکردی فعال و مطالبه‌گر» موارد اصلی کشور را از قوای محترم پیگیری و مطالبه کنند و مسئولان را موظف به پاسخگویی نسبت به عملکردشان کنند.

هاشمی در ادامه گفت: نکته ای که باید در فعالیت‌ های سیاسی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد این است که طبق فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب جوانان انقلابی در مواقعی مثل الان که دستگاه‌های فکری، فرهنگی و سیاسی مختل و بعضا تعطیل شده اند، اجازه‌ فعالیت «آتش به اختیار» دارند.

خطیب جمعه محمدآباد با بیان این که از ملزومات این فرمان همانطور که معظم له در خطبه‌های عید سعید فطر فرمودند دو قید «تمیز و خودجوش بودن» است، تصریح کرد: در مورد قید «تمیز» بودن باید این نکته رعایت شود که کار تمیز، کاری است که «مدعیان پوچ‌اندیش و لیبرال» را طلبکار جریان انقلابی نکند که با حاشیه سازی فضای جامعه را متشنج و مشوش کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.