سرویس: اجتماعی » علمی 16:14 - پنجشنبه 15 تیر 1396

حاشیه های کنکور ۹۶؛

جوانترین و مسن ترین کنکوری امسال را بشناسید

رقابت داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با برگزاری آزمون گروه ‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق، درهای ورود به حوزه های امتحانی چهل و هفتمین دوره آزمون سراسری از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه بر روی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی بسته شده و از ساعت ۸ صبح نیز ماراتن کنکور آغاز شد.
این دوره از آزمون سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۶ از ۱۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با احتساب تمدید و فرصت مجددی که برای داوطلبان در نظر گرفته شد.
کل داوطلبان ثبت نام شده برای آزمون سراسری سال ۱۳۹۶دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ نفر است که از این تعداد ۶۷ هزار و ۷۸۳ نفر از استان اصفهان هستند.

اعلام گروه های داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری ۹۶ 
رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به پنج گروه شرکت کننده در این آزمون سالانه گفت: بیشترین تعداد شرکت کننده درگروه های آزمایشی در رشته علوم تجربی ۵۸۰ است و در گروه های علوم انسانی ۱۸۴ ،علوم ریاضی ۱۴۸ ،گروه هنر ۶۱ و درگروه زبان ۱۱۹ هزار نفر در آزمون سراسری امسال شرکت کردند.
 روند اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۶ 
خدایی در ادامه با اعلام اینکه ۲ ساعت پس از آزمون سراسری سئوالات هر آزمون را روی سایت سازمان سنجش قرار می دهیم و کلید آن را از روز یکشنبه منتشر خواهیم کرد،ادامه داد: نتایج اولیه کنکوراوایل و انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه انجام و در نهایت نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ۹۶ اعلام خواهد شد.
کوچکترین و بزرگترین داوطلب آزمون سراسری سال ۹۶ 
رییس سازمان سنجش با اشاره به آمار ارائه شده درخصوص سن داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری عنوان کرد:‌مسن تر فرد از شهرستان گلپایگان با ۸۶ سال سن در رشته علوم انسانی و کوچکترین داوطلب با ۱۵ سال سن از تهران در رشته علوم تجربی است.
وی ادامه داد: کوچکترین داوطلب آزمون سراسری به دلیل اینکه سه سال به صورت جهشی تحصیلات خود را انجام داده حائز شرایط برای شرکت در این آزمون شده است.
برگزاری آزمون در ایران و خارج از کشور 
خدایی در ادامه با اعلام این که این آزمون همزمان با تهران در۳۷۲ شهر ایران برگزار می شود، گفت:همچنین این آزمون در ۲۳ کشور جهان با ۲۷ حوزه همزمان با کشور درحال برگزاری است.
به گفته وی در برخی از کشورها به دلیل استقبال مناسب آزمون در۲ حوزه برگزار خواهد شد.
تفاوت امسال نسبت به آزمون گذشته 
رییس سازمان سنجش کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی براینکه تفاوت های این آزمون با آزمون های دوره های قبل چه می تواند باشد گفت: تفاوت آنچنانی نداریم تنها درخصوص امور اجرایی کمی تغییرات ایجاد شده است و آن هم باتوجه به مناطق خاص و چالش گرمسیری بوده است.
خدایی درعین حال،اظهارداشت: البته دربخش محتوایی نیز سئوالات آسان تر از گذشته شده است،‌ به عنوان مثال در رشته علوم ریاضی که نسبت به سایر رشته ها سخت تر است با توجه به بررسی های علمی که صورت گرفت و مشاهده لیست نمرات سال های گذشته تصمیم برآن شد که کمی سئوالات آسان تر طراحی شود.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.