سرویس: اجتماعی 08:00 - پنجشنبه 15 تیر 1396

فرمانده انتظامی استان اصفهان

لجبازی با خانواده علت57 درصد گرایش به اعتیاد است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: براساس آمارهای به دست آمده، 57 درصد معتادان، لجبازی با خانواده را علت گرایش به سمت اعتیاد عنوان کردند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار عبدالرضا آقاخانی در همایش مبارزه با مواد مخدر به خانواده ها در زمینه نوع برخورد با فرزندانشان هشدار داد.
وی با اشاره به اینکه 61 درصد معتادان از عواقب مصرف موادافیونی اطلاعی نداشتند گفت: 98 درصد معتادان هرگز قابل درمان نیستند، همچنین 50 درصد مجرمان زندان استان، جرایم مرتبط با مواد مخدر دارند و انگیزه بیشتر سارقان تامین مواد مصرفی خود است.
رئیس پلیس استان اصفهان، 61 درصد کودک آزاری و همسر آزاری ها، 80 درصد خودکشی ها، خشونت،فساد فحشا، قتل، سرقت، نزاع و درگیری را ناشی از اعتیاد عنوان کرد و افزود: این درحالی است که تمام این اتفاق ها در کسانی که از سنین پائین ورزشکار بودند کمتر رخ داده است.
وی یادآوری کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته اصفهان به عنوان استان شاخص کشور رتبه اول را در زمینه مبارزه با مواد مخدر بین استان های همطراز خود به دست آورده است.
سردار آقاخانی افزود: امروز بعد از دفاع مقدس بزرگترین جبهه ای که نیروی انتظامی بطور مستقیم در آن مبارزه می کند خاکریز مبارزه با مواد مخدر است.
وی بزرگترین افتخار نیروی انتظامی را شهادت جان برکفان این نیرو در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: ناجا سه هزار و 700 شهید و 11 هزار جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
رئیس پلیس استان اصفهان خاطر نشان کرد: در2 سال گذشته پلیس استان هم در این زمینه 11 شهید تقدیم کرده است که نشان دهنده عزم جدی و قاطع برای مقابله با این بلای خانمانسوز است.
وی به کشف حدود 40 تن مواد مخدر در سال 95 توسط کارکنان مجموعه فرماندهی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: موضوع مبارزه با شبکه ها و سرپنجه های قاچاق و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در محلات به عنوان یک ماموریت ویژه در دستور کار پلیس استان قرار دارد.
وی در ادامه به آمارهای جهانی در این زمینه پرداخت وافزود: براساس آمارهای سازمان ملل، ایران رتبه اول مبارزه با مواد مخدر در جهان را داراست و بیش از 58 درصد هروئین جهان در کشور ما کشف می شود.
وی از قاچاق مواد مخدر به عنوان بزگترین تجارت غیر قانونی دنیا بعد از قاچاق اسلحه نام برد و اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که در آمد روزانه قاچاقچیان و کارتل های بزرگ مواد مخدر 20 میلیارد تومان است.
سردار آقاخانی با بیان اینکه پاکستان وافغانستان به عنوان بزگترین تولید کنندگان مواد مخدر جهان در همسایگی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند گفت: مواد مخدر صنعتی از غرب و مواد مخدر سنتی از شرق بلای جوانان ما شده و در راه مبارزه با این هجمه بزرگ استکبار نیازمند تلاش همه جانبه از سوی آحادمردم، گروه ها و دستگاه ها هستیم.
وی با اشاره به امحا 20 تن مواد مخدر کشف شده توسط پنج استان اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، لرستان و مرکزی گفت: 50 درصد این کشفیات مربوط به استان اصفهان است.
فرمانده انتظامی استان از سه رویکرد این فرماندهی در زمینه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در سال 96 سه موضوع مقابله با سرشبکه ها و سر پنجه های قاچاق و توزیع مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و مقابله با توزیع کننده خرد مواد مخدر با جدیت دنبال می شود تا زمینه آرامش بیشتر برای مردم استان فراهم شود.
براساس اعلام مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد و اگر هر فرد معتاد دارای خانواده ای چهار نفری باشد 384 هزار نفر بطور مستقیم با تبعات اعتیاد و مصرف مواد مخدر و روانگردان درگیر هستند.
از 6 تا 13 تیر به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.