سرویس: اقتصادی 13:00 - چهارشنبه 14 تیر 1396

مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق اصفهان:

مصرف برق در اصفهان رکورد زد/ رشد نگر‌ان‌كننده مصرف در روزهای ابتدايی تابستان

مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان میزان پیک بار در شهر اصفهان را هزار و 30 مگاوات اعلام کرد و گفت: در اصفهان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته، پیک بار مصرف برق افزایش یافته که این میزان مصرف برق در روزهای ابتدایی فصل گرما نگران‌کننده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدمهدی عسگری اظهار کرد: روز دوشنبه بیشترین مصرف برق در طول عمر صنعت برق کشور به ثبت رسید و در ساعات اوج مصرف، پیک بار به عدد 53 هزار و 197 مگاوات برای کل کشور رسید.

وی در همین رابطه بیان کرد: این عدد در سال جاری بی‌سابقه بوده است و نسبت به سال گذشته نیز رشد پیک بار در روزهای ابتدایی تابستان مشاهده شده که نگران‌کننده است.

*مصرف برق در اصفهان رکورد زد

مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان میزان پیک بار در شهر اصفهان را هزار و 30 مگاوات اعلام کرد و افزود: در اصفهان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته، پیک بار مصرف برق افزایش یافته که این میزان مصرف برق در روزهای ابتدایی فصل گرما نگران‌کننده است.

عسگری همشهریان اصفهانی را به صرفه­‌جویی در مصرف برق در ساعت‌­های اوج مصرف دعوت کرد و در این رابطه تصریح کرد: بین ساعت 11 تا 15 و همچنین ساعت 19 تا 23 بیشترین مصرف برق اتفاق می‌­افتد و اگر خانواده‌ها موفق شوند مصرف خود را در این ساعات کنترل کنند و از وسایل پرمصرف استفاده نکنند، می‌­توان تابستانی بدون خاموشی را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به تلفات 7 درصدی انرژی در اداره­‌های دولتی گفت: به دنبال از بین رفتن 7 درصد از کل مصرف انرژی در اداره­‌های دولتی، مصوب‌ه­ای از سوی این بخش پیشنهاد شد که با اجرایی شدن آن میزان مصرف در اداره­‌ها کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

*تابستان بدون خاموشی با جدی گرفتن توصیه‌های مسؤولان

مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تأکید کرد: به دلیل مصرف بالای وسایل سرمایشی در زمان روشن بودن آن­‌ها از وسایل برقی پرمصرف دیگر نظیر لباسشویی، ظرف‌شویی، جاروبرقی و اتو تا حد ممکن استفاده نشود.

عسگری در ادامه تصریح کرد: زمانی که اوج مصرف برق اتفاق می‌­افتد، احتمال نوسانات برق نیز افزایش می‌­یابد که همین امر می‌­تواند منجر به آسیب دیدن وسایل برقی مورد استفاده در آن ساعت‌­ها شود.

وی در ادامه به بیان چند توصیه کاربردی که به کاهش میزان مصرف برق منجر می‌­شود، پرداخت و اظهار کرد: خاموش کردن لامپ‌­های اضافی، تعویض لامپ‌­های پرمصرف با نمونه‌­های کم مصرف، خاموش کردن کولرهای گازی در زمان ترک منزل و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات خارج از پیک بار به پایدار بودن جریان برق در روزهای گرم تابستان کمک خواهد کرد.

مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در پایان تأکید کرد: زمانی که از وسایل برقی نظیر تلویزیون، شارژرهای تلفن همراه، کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده نمی­‌شود، به دلیل جریان داشتن برق در این وسایل، حتماً کابل آن از برق کشیده شود تا از هدر رفتن انرژی برق جلوگیری شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.