سرویس: اجتماعی 14:00 - چهارشنبه 14 تیر 1396

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت امام علی(ع):

خودباوری مهم‌ترین هدف طرح هجرت سه است

سیستانی گفت: علت نامگذاری طرح هجرت سه برگرفته از کارهای جهادی است که در طول دوران انقلاب بسیجیان با جان و دل بدون هیچ چشم‌ داشتی برای آبادانی ایران اسلامی انجام دادند.

به گزارش اصفهان شرق، همزمان با شروع روزهای گرم فصل تابستان طرح هجرت با حضور فرماندهی و مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) آغاز شد.

 مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق گفت: طرح هجرت سه از طرح های موفق برای آینده علمی و عملی دانش آموزان است.

محمدرضا سیستانی ادامه داد: این طرح هر سال در فصل تابستان با همکاری بسیج و نهادهای مرتبط با طرح هجرت سه از جمله آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی افزود: مقابله علمی و عملی با جنگ نرم و فرهنگی دشمن از جمله مهم ترین هدف های اجرای طرح هجرت سه است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خودسازی و خودباوری را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: علت نامگذاری طرح هجرت سه برگرفته از کارهای جهادی در طول دوران انقلاب بسیجیان که با جان و دل بدون هیچ چشم‌داشتی برای آبادانی ایران اسلامی انجام دادند است.

سیستانی با اشاره به اهداف اصلی طرح هجرت سه، تصریح کرد:  غنی سازی اوقات فراغت، محرومیت زدایی از مناطق محروم،  گسترش فرهنگ کار ، مسئولیت پذیری و روحیه جهادی در بین دانش آموزان و همچنین آشنایی دانش آموزان با مهارت های مختلف از جمله اهداف اصلی ماست.

به گفته وی ساماندهي جوانان با انگیزه در قالب گروه های جهادی دانش آموزی یکی از مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی است.

وی افزود: ایجاد احساس مسئولیت پذیری در دانش آموزان از جمله رسالت های آموزش و پرورش است که با اجرای طرح هجرت سه این روحیه به خوبی در بین دانش آموزان نهادینه می شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی ادامه داد: مهم ترین فعالیت این دانش آموزان در زمینه تعمیر و ساخت، رنگ آمیزی، خطاطی و نقاشی مدارس مناطق محروم خواهد بود.

سیستانی به نقش بسیج در محرومیت زدایی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در چندسال اخير در قالب اردوهاي هجرت با هدف غني‌ سازي اوقات فراغت جوانان در همه عرصه‌ ها اعم از آموزشي، بهداشتي، فني و حرفه‌ اي، خدمات‌ رساني، عمراني، مرمت بهسازي و زيباسازي مدارس وارد شده كه خدمات‌رساني و محروميت‌زدايي از نتايج آن است.

این مقام مسئول اظهار کرد: اردوهاي هجرت بسيج سازندگي براساس تدابير مقام معظم رهبري براي شكوفايي استعدادهاي ذخيره شده در جوانان با هدف نشر فرهنگ خدمات‌ رساني در بين جوانان تشكيل و فعاليت مي‌ كند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.