سرویس: تولیدی 22:10 - سه شنبه 13 تیر 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

رئیس جمهور باید بپذیرد که هزینه سازش به مراتب بیشتر از استقامت در برابر دشمن است

محمود معلمی گفت: قدرت منطقه ای شدن یک سری چالش هایی را می سازد که بتوان در برابر آمریکا و عربستان بایستیم ولی تفکر حامیان دولت دقیقا عکس این موضوع است.

کارشناس و تحلیل گر سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه به اینکه تفکری که به آقای روحانی القا می شود، کم هزینه بر بودن سازش در منطقه است، گفت: رئیس جمهور معتقد است که سازش هزینه کمتری از مقاومت در برابر دشمن دارد و اگر این تفکر زیربنای فکری اقای روحانی باشد، قطعا بقیه موارد و اهدافی که دنبال می کند در این راستا خواهد بود.

محمود معلمی اظهار کرد: قدرت منطقه ای شدن یک سری چالش هایی را می سازد که بتوان در برابر آمریکا و عربستان بایستیم ولی تفکر حامیان دولت دقیقا عکس این موضوع است.

وی با اشاره ای کوتاه به مقوله هسته ای افزود: رئیس جمهور باید در معقوله هسته ای این را مورد توجه قرار دهد که هزینه های زیادی را در برابر سازش مسئولان دادیم و تا این زمان ادامه دارد به گونه ای که عملا می توان گفت؛ هسته ای ما متوقف شده است.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به نظرات جریان دشمنان خارجی و برخی که دستانشان می لرزد، مبنی بر زدن سه نهاد ارزشی کشور؛ اذعان کرد: جریان دشمن به دنبال زدن ولایت فقیه، سپاه و قوه قضایه به عنوان سه نهاد ارزشی هستند و در این زمینه به صورت مخفی و آشکار تلاش می کنند ولی با نهایت تاسف دیده ایم که عراق تا زمانی که سازش را در پیش گرفت، در حال از دست دادن همه چیز بود.

وی ادامه داد: عراق از زمانی که به فرمان آیت الله سیستانی وارد محور مقاومت شد و توان مردمی خود را به کار گرفت توانست بر اهداف آمریکا پیروز شود و توانست امنیت ملی خود را به خوبی تضمین کند و این در حالی است که با سازش، هزینه های زیادی را داد.

معلمی با اشاره به بحث پرتاب موشک های سپاه به اهداف دشمنان در سوریه، تاکید کرد: زمانی که آمریکا به دنبال راه انداختن جنگ نیابتی بود، پرتاب موشک های سپاه تاثیر مثبتی در دنیای اسلام گذاشت و دولت های دست نشانده متوجه قدرت ایران شدند.

وی متذکر شد: معنای چالش به جای سازش به این معناست که اگر دشمنان بخواهند نگاه کجی به ایران بیندازند، با دفاع همه جانبه خود به مقابله با آنان خواهیم رفت تا بدانند ایران به دنبال گرفتن حق خود است نه سازشی که حق را از کشور به غرب بدهد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مقاومت نیروهای مقاومت در سوریه گفت: مقاومت نیروها در سوریه به گونه ای عمل کرد که امروز شاهدیم بیش از 70 درصد از خاک سوریه از دست داعش رهایی یافت.

وی با توجه به تفکر بنی صدر در تاریخ ایران مبنی بر اینکه زمین بدهیم و زمان بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر این تفکر بنی صدر در دوران جنگ عملی می شد، امروز باید با ایرانی بدون خوزستان مواجه می شدیم ولی مقاومت رزمندگان ایرانی توانست، پیروزی قطعی را برای ما بیاورد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.