سرویس: اقتصادی 15:19 - دوشنبه 12 تیر 1396

رییس بنیاد مسکن

پرداخت وام ۱۵ میلیونی مسکن روستایی از امروز با سود ۴درصد

رییس بنیاد مسکن از پرداخت تسهیلات ۸ تا ۱۵ میلیون تومانی تکمیل واحدهای مسکن روستایی از امروز توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: سود این تسهیلات ۴ درصد و بازپرداخت آن ۳۶ تا ۶۰ ماه است.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهمنامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد:‌در مذاکراتی که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران داشتیم  به دنبال دستیابی به مدلی بودیم تا بتوانیم بر اساس آن علاوه بر مصوبات دولت در رابطه با وام مسکن روستایی، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را نیز در اختیار روستاییان برای تکمیل و ساخت واحدها مسکونی قرار دهیم.

وی با بیان این‌که این تسهیلات برای افرادی است که نمی‌توانند از منابع بانکی برای نوسازی و بازسازی استفاده کرده یا وام کنونی برای آنها کافی نیست، افزود: با سپرده‌گذاری منابع بنیاد مسکن در بانک قرض الحسنه مهر ایران،‌ بانک معادل دو برابر آنرا با معرفی بنیاد مسکن به متقاضیان تسهیلات با کارمزد 4 درصدی پرداخت می‌کند.

وی با بیان این‌که امروزه وام با سود 4 درصدی در سیستم بانکی کشور خیلی کم پیدا می‌شود، تصریح کرد:‌ در گام اول 45 میلیارد تومان برای 9000 مسکن روستایی تسهیلات 8 تا 15 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن با یادآوری این که بازپرداخت این تسهیلات 36 تا 60 ماهه است در پاسخ به تسنیم درباره وثائق این بانک اظهار کرد: وثائق این تسهیلات به عهده بانک است و ما در این مسئله دخالت نمی‌کنیم، اما یکی از وثائق می‌تواند سفته‌های زنجیره‌ای باشد.

تابش تاکید کرد: بر اساس توافق صورت گرفته بلافاصله پس از امضای تفاهمنامه، تسهیلات از روز اول (امروز) توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.