سرویس: فرهنگ و هنر 10:45 - دوشنبه 12 تیر 1396

بازآفرینی «حسن کچل» متناسب با مقتضیات روز؛

تهیه کننده فیلم «افسانه گل آباد»: دغدغه ما فیلم ایرانی، اسلامی بود

سید مهدی میرفخرایی تهیه کننده فیلم افسانه گل آباد با اشاره به تلاش فیلم برای احیای ارزشهای بومی و فرهنگی، گفت: دغدغه ما فیلم ایرانی و اسلامی بود

به گزارش اصفهان شرق، سید مهدی میرفخرایی ااظهار کرد: فیلم افسانه گل آباد به عنوان اولین فیلم موزیکال بعد از انقلاب اسلامی، تلاش کرد مفاهیم ملی، دینی و بومی کشور را به زبانی ساده برای مقطع سنی کودک و نوجوان بازگو کند.
وی ادامه داد: در این فیلم بیش از ۳۰ نکته اخلاقی و اجتماعی در زمینه ها دعا، نماز، احترام به والدین، تلاش، اراده، وجدان، مبارزه با شیطان، تحصیل، عشق پاک، فرزندآوری، مشورت در خانواده، صرفه جویی در مصرف آب و امثال آن به صورت غیر مستقیم و متناسب با سطح فهم کودک بیان می شود.
این تهیه کننده گفت: تلاش کردیم در نمایش برخی از چهره ها از جمله شیطان از نمادهایی از جمله عرقچین صهیونیست ها بهره جسته شود که دشمن شناسی را در ضمیر ناخودآگاه کودک و آینده ساز ایران اسلامی نهادینه کند.
وی اضافه کرد: بهره گیری از فضای شاد و با آب و رنگ متناسب با روحیات کودکانه و همچنین موزیکال بودن این فیلم موجب جذابیت و زیبایی فیلم شده است.
میرفخرایی اظهار کرد: این فیلم بازآفرینی جدیدی از یکی از فولکورهای ایرانی به نام «حسن کچل» است که متناسب با مقتضیات روز تولید شده است.
وی خاطر نشان کرد: بی شک ساخت فیلم برای قشر کودک و نوجوان بسیار سخت و هزینه بر است که طراحی فضاها و لوکیشن های تاریخی و کهن برای خلق چنین تولیداتی افزایش هزینه ها و سختی بیشتر کار را به دنبال دارد.
این تهیه کننده کودک و نوجوان افزود: قطعا ساخت تولیدات فاخر کودک و نوجوان نیازمند حمایت های جدی است.
وی ادامه داد: اگرچه این فیلم برخی مشکلات فنی دارد ولی هدف ما پرداختن به نیاز روز و یک دغدغه فرهنگی بود و استقبال روز گذشته نشان داد در این زمینه موفق عمل کرده ایم.
فیلم افسانه گل آباد به تهیه کنندگی سید مهدی میرفخرایی، کارگردانی محمدرضا عباس نژاد، با بازی فلور نظری، امیر کیوان معصومی، سوسن پرور و مهشید میرفخرایی روز گذشته در بخش مسابقه سینمای ایران سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در سینما چهارباغ این شهر به نمایش درآمد.

گفتنی است فیلم های «افسانه گل آباد»، «دریایی» و «بیا با هم بخندیم» به دلیل استقبال بالای مخاطبان بجای سالن ۲ در سالن اصلی پردیس سینمایی چهارباغ نمایش داده شد.

 

انتهای پیام/ندای اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.