سرویس: فرهنگ و هنر 17:04 - یکشنبه 11 تیر 1396

دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مطرح کرد:

مشکلات مالی گریبان گیر جشنواره فیلم کودک/ ورود اصفهان در حوزه تولید آثار

شهیدی در مورد چرایی تبلیغات محیطی کم و محدود در رابطه با جشنواره، تصریح کرد: ازلحاظ مالی و بودجه‌ای دچار مشکل هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سالن جلسات شهرداری اصفهان با اشاره به حمایت‌های شورای شهر اصفهان از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با توجه اختلاف‌هایی که به وجود آمده بود جشنواره کودک از اصفهان به استان دیگری برده شد ولی با تغییرهایی که سال گذشته در مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داد بنا شد جشنواره کودک به اصفهان بازگردد.

حسینعلی شهیدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه پنج‌ساله‌ای که با وزارت ارشاد برای برگزاری جشنواره صورت پذیرفته است، گفت: امسال اولین سال این تفاهم‌نامه است، البته برخی به دنبال جداسازی بخش کودکان و نوجوانان جشنواره بودند که این کار مشکلاتی را به همراه داشت و درنهایت قرار بر این شد تا هر دو بخش به‌صورت یکجا در اصفهان برگزار شود.

وی بابیان اینکه فیلم‌های حاضر در جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: آثار در حال اکران در جشنواره شامل 75 اثر پویانمایی، فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند در بخش سینمای ایران و 78 اثر بین‌المللی است، ضمن اینکه این آثار از 44 کشور خارجی در جشنواره حاضر هستند.

دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار اکران فیلم‌های جشنواره، گفت: در این بخش به موضوع‌های فیلم‌سازی، پویانمایی، سینمای بین‌الملل پرداخته می‌شود و این مسئله یکی از نقاط قوت این دوره از جشنواره هست.

شهیدی بابیان اینکه به موضوع صرفه‌جویی نیز توجه ویژه شده است، خاطرنشان کرد: تمامی عملیات جشنواره در محور چهارباغ عباسی در پردیس سینمایی چهارباغ، سینما فلسطین و سینما سپاهان انجام می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تلاش کرده‌ایم در کنار برگزاری جشنواره در حوزه تولید نیز اصفهان نقش بسزایی داشته باشد، گفت: نمی‌خواهیم صرف برگزارکننده باشیم و برای تولید آثار و کشف استعدادهای اصفهان گام برداشته‌ایم.

دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: هم‌زمان با این دوره از جشنواره آغاز 40 فیلم کلید خورده است و به‌طور متوسط در هر فیلم 20 جوان اصفهانی به کار گیری خواهند شد.

شهیدی در مورد چرایی تبلیغات محیطی کم و محدود در رابطه با جشنواره کودک امسال، تصریح کرد: ازلحاظ مالی و بودجه‌ای دچار مشکل هستیم.

وی تأکید کرد: اگر قرار است که اصفهان مرکز تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ایران باشد باید برای مسائل مالی علاج واقعی کرد.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از نهم تا 12 تیرماه در اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.