سرویس: فرهنگ و هنر 11:50 - یکشنبه 11 تیر 1396

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس

نابودی اسرائیل در مستند «۲۵-»

علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس اهم فعالیت های این سازمان در حوزه های مختلف هنری تا پایان سال ۹۶ را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق،  علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در حاشیه نشست صبح امروز ۱۰ تیرماه درباره فعالیت های این سازمان در حوزه های مختلف هنری گفت: ما در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در چند بخش فعالیت داریم که حوزه تجسمی یکی از بخش های فعال این سازمان است. ما هر فصل یک نمایشگاه موضوعی در تهران و شهرستان ها برگزار می کنیم، کتاب‌هایی در دست انتشار داریم که حضور اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس را به نمایش می گذارد و همچنین برپایی نمایشگاه های عکس در دستور کارمان است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه موسیقی و سرود بسیار فعال هستیم و تا پایان سال ۱۰ قطعه جدید موسیقی توسط این سازمان تولید می شود.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس درباره تولیدات تصویری نیز بیان کرد: در چند ماه گذشته تفاهمنامه ای با معاونت سیما بسته ایم تا یک تولید مشترک در زمینه زندگی شهید صیاد شیرازی داشته باشیم که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی در حال نگارش است و محمدرضا شفیعی تهیه کننده آن خواهد بود.

به گفته وی، سیناپس این سریال تا امروز آماده شده است.

جعفری اظهار کرد: همچنین یک فیلم سینمایی درباره سرلشگر شهید حسن باقری در یک سال آینده خواهیم ساخت و مستندهایی هم که در این سازمان تولید می شود قابل اعتناست. مثلا مستندی با نام «۲۵-» درباره جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه اسرائیل در ۲۵ سال آینده نخواهد بود ساختیم که از تلویزیون نیز پخش شد. در این مستند با برخی مجاهدین و مبارزین فلسطینی مصاحبه شده است. ضمن اینکه ما دو تله فیلم با مشارکت مراکز استان ها آماده کرده ایم که به زودی رونمایی می شود.

وی همچنین از تبدیل بالغ بر هزار ساعت فیلم وی اچ اس و بتاکم به نسخه دیجیتال در حوزه دفاع مقدس خبر داد و درباره فعالیت ها در حوزه تئاتر نیز گفت: ما در سال جدید ۳۰ اثر نمایشی در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر می کنیم. چنانچه در نوروز امسال نیز در خرمشهر و آبادان بیش از ۶۰ اجرای خیابانی داشتیم.

جعفری در پایان از برگزاری جشنواره هنری «فانوس» از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه در سراسر کشور خبر داد که به تولیدات هنری این سازمان اختصاص دارد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.