سرویس: سیاسی » بین الملل 17:12 - شنبه 10 تیر 1396

مدیر تلگرام:

حکومت ایران هیچگاه اطلاعات شخصی کاربران را از ما دریافت نکرده است

بنیانگذار تلگرام روز گذشته مطلبی به اشتراک گذاشت و در آن به نکاتی درباره اطلاعات شخصی کاربران اشاره کرد.

به گزارش اصفهان شرق، پاول دوروف، مدیر و بنیانگذار تلگرام روز جمعه در فیسبوک روسی مطالبی درباره پیام‌رسان تلگرام و حریم شخصی کاربران متذکر شد. او با بیان اینکه هنوز اختلاف بین شرکت تلگرام و دولت روسیه کاملا برطرف نشده است نوشت: “اصول تلگرام در سراسر جهان یکی است و ما از آن عدول نمی‌کنیم”. مدتی است که مسئولان تلگرام با دولت روسیه بر سر اطلاعات خصوصی کاربران اختلاف دارد. دولت روسیه در ازای ثبت رسمی تلگرام در این کشور، ارائه اطلاعات شخصی کاربران در مواقع لازم را خواستار است.

دوروف در این مطلب به جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و نوشت: “در ایران که شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر فیلتر است، تلگرام حدود 40 میلیون کاربر دارد. دولت این کشور حتی یک بایت اطلاعات شخصی کاربرانش را از ما دریافت نکرده است“.

وی به این نکته اشاره کرد که “صرفاً برای جذب بازار در کشورهای مختلف حاضر نیستیم اصول‌مان را زیر پا بگذاریم”.

او همچنین از همه کاربران دعوت کرد نسخه جدید تلگرام را دانلود و نصب کنند. به گفته دوروف با وجود این نسخه، تلگرام در مقابل فیلتر شدن در کشوری مثل روسیه ایمن خواهد شد.

شایان ذکر است؛ اختلاف بر سر ارائه اطلاعات شخصی کاربران مدتی است که بین تلگرام و دولت روسیه پابرجاست. پاول دوروف با ثبت رسمی تلگرام در روسیه موافقت کرده اما گفته است حاضر نیست به هیچ دلیلی حریم شخصی کاربران را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.