سرویس: اخبار شهرستان 16:17 - جمعه 09 تیر 1396

غم نداری همراه خانواده ای در شرق اصفهان؛

خانواده تیمیارتی چشم به راه کمک خیران اصفهانی هستند/ تصاویر

خانواده ای در یکی از روستاهای شرق اصفهان واقع در منطقه براآن شمالی، نیازمند کمک خیران است.

به گزارش اصفهان شرق، کمک کردن و تعهد به افراد و گروه های دیگر باعث حس وابستگی به آنها می‌شود. انسان طبعاً اجتماعی است این بدان معناست که ما برای سلامت روحی و روانی مناسب به برقراری ارتباط با دیگران نیازمندیم. ارتباط با دیگران این نیاز را تأمین می‌کند ولی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود. علاوه بر ایجاد ارتباط و حس وابستگی، کمک کردن یک دلیل بزرگ‌تر دارد (شبیه موسسه خیریه ای است که به افراد بی خانمان کمک می‌کند و به بچه های کم درآمد غذا می‌دهد یا شرایط تحصیل را برایشان فراهم می‌کند) این دلیل باعث می‌شود که شما یک بخش لازم از جامعه باشید.

*کمک به نیازمندان از نظر قرآن

با توجه به آیه 264 سوره بقره، انفاق به مردم باید بدور از ریا و خودنمایی انجام شود تا لبخند زیبایی را بر تک تک افراد نیازمند بنشاند.

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذي‏ کَالَّذي يُنْفِقُ مالَهُ رِئاءَ النَّاسِ وَ لا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ صَفْوانٍ عَلَيْهِ تُرابٌ فَأَصابَهُ وابِلٌ فَتَرَکَهُ صَلْداً لا يَقْدِرُونَ عَلي‏ شَيْ‏ءٍ مِمَّا کَسَبُوا وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْکافِرينَ(بقره 264)
ای کسانی که ایمان آورده اید، صدقه های خود را با منّت آزردن باطل نکنید، مانند کسی که مالش را به ریا و خودنمایی به مردم انفاق می کند و به خدا و روز واپسین ایمان ندارد، که مثل او مثل سنگ سخت و صافی است که خاکی ( اندک ) بر آن نشسته، پس باران تند و درشتی به آن برسد و آن را سنگی صاف ( و بدون خاک و گیاه ) واگذارد ( صدقه او نظیر آن خاک است. و ریاکاران ) به چیزی از آنچه کسب کرده اند دست نمی یابند و خداوند مردم کافر را هدایت نمی کند.

*کمک به نیازمندان در احادیث

در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام (صلی الله علیه و آله) وارد شده است که حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.» برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک کنیم. بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند.

*خانواده ای نیازمند کمک خیران اصفهانی

بر این اساس چه خوب است که همه ما با دقت کافی بتوانیم خانواده های نیازمند را شناسایی و برای کمک به آنها پیش قدم شویم.

امروز و بر حسب گزارش های رسیده، خانواده ای در یکی از روستاهای شرق اصفهان واقع در منطقه براآن شمالی، نیازمند کمک خیران است و شاید دیروز و امروز برایش موقعیت فراهم نشد که در برنامه ای مانند ماه عسل شب های ماه رمضان حاضر شده و بگوید؛ آبرودار است و نیاز به کمک بدون منت دیگران دارد.

قطعا نگاه همه ما باید به گونه ای رقم خورد که این خانواده از درد نداری و بی چیزی رهایی یابند تا درد بیماری و نداری توان از تنشان نگیرد.

خانواده مذکور، بدون هیچ حمایتی مدت ها در منزل اجاره ای زندگی می کرد و امروز در منزل خاکی و عاری از هر گونه سیستم بهداشتی ساکن شده اند تا سرپناهی از خود داشته باشند.

از خیران اصفهانی و شرق اصفهانی درخواست شناسایی و یاری رساندن به خانواده هایی در منطقه شرق اصفهان که نیازمند کمک خیر آنها دارند، هستیم.

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.