سرویس: اجتماعی 17:03 - پنجشنبه 08 تیر 1396

بازرس کل استان اصفهان:

فساد بدنه اداری استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است/ جذب بیش از 500 بازرس افتخاری در استان اصفهان

بازرس کل استان اصفهان گفت: فساد در بدنه اداری استان اصفهان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است چراکه حساسیت مردم در این استان نسبت به موضوعات زیاد است و عدم آشنایی برخی از مدیران به وظایف قانونی خود از دیگر آسیب‌های نظارت‌های درون‌سازمانی است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهید بهشتی می‌فرمود«قوه قضائیه نبض اداری کشور است» و این نشان‌دهنده اهمیت قوه قضائیه در کشور است.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور یک سازمان فرانظارتی است که در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ یکی از وظایف قوه قضائیه نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین است که سازمان بازرسی کل کشور نیز وظیفه نظارت بر عملکرد ادارات دارد.

بازرس کل استان اصفهان گفت: سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در امور نظارتی مجموعه ادارات، سازمان‌ها، نهادهای دولتی که از بودجه دولت استفاده می‌کند، وارد شود.

وی تصریح کرد: نظارت بر برنامه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و نحوه آموزشی دروس در آن نیز از دیگر اختیارات قانونی سازمان بازرسی کل کشور است.

محمودآبادی یادآور شد: نظارت خارج از امر شرعی، امری عقلی است و هرآنچه که نیاز به خوب عمل کردن دارد، باید نظارت شود؛ نظارت به عنوان یک چشم حساس و دقیق نسبت به حرکت صحیح انسان تأکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: مالیات وصول شده استان اصفهان به خاطر صنعتی بودن و بازرگانی بودن به اندازه بودجه 11 استان کشور است؛ نظارت خوب انجام نمی‌شود مگر آنکه مردم به کمک ما بیایند.

رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور اذعان داشت: نظارت‌های درون‌سازمانی شامل نظارت مدیر بر زیرمجموعه خود است؛ بیش از 70 درصد آسیب‌های اداری به دلیل عدم نظارت‌های درون‌سازمانی است.

وی بیان کرد: فساد در بدنه اداری استان اصفهان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است چراکه حساسیت مردم در این استان نسبت به موضوعات زیاد است؛ عدم آشنایی برخی از مدیران به وظایف قانونی خود از دیگر آسیب‌های نظارت‌های درون‌سازمانی است.

وی بیان کرد: فساد در بدنه اداری استان اصفهان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است چراکه توجه مردم در این استان نسبت به موضوعات زیاد است؛ عدم آشنایی برخی از مدیران به وظایف قانونی خود از دیگر آسیب‌های نظارت‌های درون‌سازمانی است.

محمودآبادی متذکر شد: عدم برخورد جدی با متخلفان به دلیل کمبود نیروی انسانی نیز از دیگر آسیب‌های ادارات است؛ همچنین عدم برخورد جدی تخلفات اداری با کارمندان متخلف از این دست آسیب‌هاست.

وی عنوان داشت: هیأت‌های تخلفات اداری به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند چراکه اعضای رسیدگی به تخلفات اداری متعلق به بدنه اداره مربوطه است و ارتباطات مانع از برخورد جدی می‌شود.

بازرس کل استان اصفهان گفت: حراست‌ها از نظر مالی و اداری منصوب به مدیر تشکیلات مربوطه هستند و این باعث ایجاد مشکل است؛ اگر حراست‌ها خارج از انتصاب مدیر بود بهتر عمل می‌کردند و جرأت ورود بیشتری در مسائل داشتند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معایب سازمان بازرسی موازی‌کاری با دیوان محاسبات عالی کشور است که در راستای رفع این مشکل شورای دستگاه نظارتی تشکیل شد که موضوعات مهم در این شورا مطرح می‌شود.

محمودآبادی ابراز داشت: عدم توجه مسؤولان مربوطه نسبت به تأمین اعتبار و نیروی انسانی نسبت به دستگاه نظارتی از دیگر مشکلات سازمان بازرسی کل کشور است.

وی اظهار داشت: اداره کل بازرسی استان اصفهان با جذب بیش از 500 بازرس افتخاری و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان درصدد افزایش ظرفیت‌های نظارتی در استان اصفهان است که از این تعداد 264 نفر از آنان آموزش‌ دیده‌اند.

رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور افزود: در اتاق فکر اداره کل بازرسی استان اصفهان، آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌شود که در آن از بازرسان افتخاری نیز استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی زیرمجموعه منطقه 6 بازرسی کل کشور و به مرکزیت استان اصفهان است.

محمودآبادی با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته بیان داشت: 271 بازرسی موردی، 36 بازرسی برنامه‌ای(مستمر) و 3 بازرسی فوق‌العاده در سال 95 صورت گرفت؛ همچنین در سال گذشته 449 گزارش به مبادی ذیربط ارائه شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد نظارت بر معاملات توسط اداره کل بازرسی استان اصفهان هزار و 287 مورد مزایده و مناقصه بود که بازرسان این اداره کل در هزار و 236 مورد مناقصه و مزایده حضور داشته‌اند و رقم این معاملات جمعاً 8 هزار و 670 هزار میلیارد ریال بوده است که 39 مورد از این موارد ابطال یا تجدید و 134 مورد تذکر اصلاحی صورت گرفته است.

بازرس کل استان اصفهان با اشاره به نتایج بازرسی‌های استان اصفهان در سال گذشته گفت: 229 مورد گزارش اصلاحی بوده که در این گزارشات 808 پیشنهاد اصلاحی وجود داشته است؛ تعداد گزارشات تخلفات 207 مورد بوده که در این تعداد 659 نفر به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

محمودآبادی متذکر شد: تعداد گزارشات کیفری 66 مورد بوده که 151 نفر متهم داشته است، گزارشات ارسالی به دیوان محاسبات یک مورد و به دیوان عدالت اداری 3 مورد بوده است و در موجموع 506 گزارش در سال گذشته ارسال شده است.

وی با اشاره به امور اثربخشی انجام شده برای جلوگیری از سوءجریانات اداری یادآور شد: کل تعداد اثربخشی اداره کل بازرسی استان اصفهان 344 فقره بوده است.

رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور اذعان داشت: مجموع شکایات رسیده به سامانه ملی رسیدگی به شکایات در سال گذشته 2 هزار 414 مورد بوده است که هزار و 650 مورد شکایت و 755 مورد اعلامات بوده است؛ همچنین به هزار و 995 مورد شکایت پاسخ داده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.