سرویس: اجتماعی 14:10 - پنجشنبه 08 تیر 1396

کارشناس فرهنگی تبیین می‌کند؛

ازدواج سفید چه تبعاتی برای دختران دارد؟

مشکلات عاطفی، کاهش شانس ازدواج و مادر شدن، ابتلا به اعتیاد، روسپیگری و بیماری های مقاربتی، سقط‌های غیرقانونی و مرگ و میر ناشی از آن تنها گوشه‌ای از آسیب های ازدواج ها سفید است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی؛ کارشناس فرهنگی در گفت‌وگویی با اشاره به قبح شکنی و زیبا نمایی ازدواج سفید از سوی رسانه های غربی، بیان کرد: اصلی ترین قربانیان و بازندگان این نوع ازدواج، دختران هستند که مشکلات روان شناختی و محرومیت‌های ویرانگری برای آنان به وجود می آورد.

 

این کارشناس افزود: کاهش شانس ازدواج و مادر شدن، ابتلا به اعتیاد، روسپیگری و بیماری های مقاربتی را از آسیب های ناشی از این گونه ازدواج هاست. سقط‌های غیرقانونی و مرگ و میر ناشی از آن، طردشدگی از نظام خویشاوندی و گروه دوستان، لطمه عاطفی ناشی از جدایی، تکرار تجربه های تلخ با ورود به رابطه های مشابه متعدد و اعتیاد جنسی و تنوع طلبی جنسی از جمله آسیب‌هایی است که دخترانی که پی ازدواج سفید می‌روند با آن مواجه خواهند شد.

 

در ادامه متن گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید:

حجت الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی با بیان اینکه ازدواج در اسلام از قداست ویژه ای برخوردار است، گفت: در قرآن و روایات امر ازدواج سبب آرامش و تکمیل دین معرفی شده است و  بنابر اعتقاد ما هیچ گونه ارتباطی هر چند دوستانه، ثمرات معنوی و ره آورد آرامشی ازدواج را ندارد.

 

وی، ازدواج را یکی از رویدادهای مهم زندگی هر شخص دانست و  تصریح کرد: این امر مهم از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود.

 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: با این وجود هر فردی با هر دین و آینی برای ازدواج قوانین شرعی دارد که باید برای صحیح بودن ازدواج آنها را رعایت کند، اما امروز ازدواج هم دست خوش برخی تغییرات قرار گرفته که در حال تزلزل و از بین رفتن اصول مهم ازدواج می باشد.

 

وی، یکی از این تغییرات را ترویج ازدواج سفید عنوان کرد و افزود: متاسفانه این گونه ازدواج ها امروزه در جامعه ما رواج پیدا کرده است و برخی از جوانان را به سوی خود سوق داده  و نوعی از زندگی است که به زندگی زناشویی بدون ازدواج معروف می باشد، که در آن دختر و پسر بدون ازدواج رسمی باهم زندگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام نجم الهدی با اشاره به اینکه ازدواج سفید در فرهنگ غربی رواج دارد، اما متاسفانه در کشور این کار انجام می گیرد، اظهار داشت: این فرهنگ غلط به وسیله ماهواره ها، شبکه های اجتماعی، اینترنت و … در کشور رسوخ کرده که اصلا با آموزه های دینی ما همخوانی ندارد.

 

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه این گونه ازدواج ها در هیچ کجا ثبت نمی شود و در نهایت سیاه بختی دختران را در پی دارد، ادامه داد: اصلی ترین قربانیان و بازندگان این نوع ازدواج، دختران هستند و مشکلات روان شناختی و محرومیت‌های ویرانگری برای آنان به وجود خواهد آمد.

 

وی، کاهش شانس ازدواج و مادر شدن، ابتلا به اعتیاد، روسپیگری و بیماری های مقاربتی را از آسیب های ناشی از این گونه ازدواج ها دانست و افزود: سقط‌های غیرقانونی و مرگ و میر ناشی از آن، طردشدگی از نظام خویشاوندی و گروه دوستان، لطمه عاطفی ناشی از جدایی، تکرار تجربه های تلخ با ورود به رابطه های مشابه متعدد و اعتیاد جنسی و تنوع طلبی جنسی از جمله آسیب‌هایی است که دخترانی که پی ازدواج سفید می‌روند با آن مواجه خواهند شد.

 

حجت الاسلام نجم الهدی با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه و معاند با جمهوری اسلامی نیز سعی دارند ازدواج را یک مسئله خصوصی و شخصی جلوه دهند و در صدد هستند چهره بزک کرده الگوی زندگی مدرن را جایگزین سبک زندگی اسلامی کنند، تصریح کرد: این رسانه‌ها با قبح شکنی و زیبا نمایی ازدواج سفید سعی دارند سونامی ازدواج‌های صوری و زندگی زیر یک سقف و همزیستی بی‌تعهد را در کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد کنند.

انتهای پیام/جام نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.