اصفهان شرق

سقوط تیر چراغ برق و هشدارهایی که از دید مسئولان نادیده گرفته شد+ مستندات

کدخبر: 137334
1396/04/08 در ساعت 01:25

به گزارش اصفهان شرق، رسانه برای انسان‌ها تلاش می‌کند تا با پرهیزکاری و امانت‌داری، اخلاق را در جامعه نهادینه کرده و بسترساز اطلاع رسانی هدفمند باشد و قطعا اولین مولفه کار اهالی رسانه هم همین است.

رسانه و خبرنگار از یک سو برای تقویت اقتدار، همبستگی، توسعه و همدلی تلاش می‌کند و از سویی دیگر نگاه آسیب شناسانه به مسائل دارد تا بتواند تمامی آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کند.

چندی قبل اهالی رسانه اصفهان شرق، در اخباری کوتاه و فیلم شهروند؛ مشکلات منطقه بومی خود را به صورت قطعه فیلم چند ثانیه ای در کانال اصفهان شرق به اشتراک گذاشتند تا از طریق کانال تلگرامی بتوانند گوشه ای از یک مشکل نهفته منطقه را منعکس کرده و مسئولان را از مشکل آگاه کنند.

*فیلم شهروند/قابل توجه اداره برق

تیر برقی که در ورودی روستای مزرعه عرب وجود دارد؛ اولا وسط راه بوده و ثانیا فرسوده است/ البته چند مورد دیگه هم در کوچه ها مشاهده گردیده

خبر بالا، فیلمی بود که چندی قبل توسط علی دهقانی خبرنگار نیک گفتار اصفهان شرق از مزرعه عرب، در کانال تلگرامی منعکس شد ولی با وجود بازدید بالای این خبر، متاسفانه مسئولان مربوطه هیچ قدمی برنداشته و سکوت اختیار کردند.

به مراتب خبرنگاران به دنبال رسالت کاری خود در رساندن پیام هستند و کوتاهی در این رابطه صورت نخواهد گرفت ولی گاهی اوقات این نگاه تیز مسئولان است که باید مطالب را به خوبی رصد کرده و در عملیاتی کردن راه حل گام محکم بردارد.

 

*این گزارش مهم بود و قطعا تیر چراغ برقی نیست

سال 93 به دنبال سقوط تیر چراغ برق در شهر حسن آباد جرقویه علیا و همچنین تذکراتی که از رسانه به مسئولان انتقال یافت؛ برخی افراد، خبر مربوطه را به عنوان «تیر چراغ برقی» مطرح کرده و به سخره گرفتند ولیکن باید این نکته را تذکر داد که مشکلات کوچک مردم محروم شرق اصفهان در پهنای هزاران بی توجهی از سوی مسئولان منطقه به یکباره غولی بی شاخ و دم شده و روزگار مردم را به ورطه ناراحتی می کشانند و قطعا باید همه مشکلات مردم در پهنای خبر و گزارش از طریق تریبون به دستان انعکاس داده شود.

به دلیل قدمت زیاد این شرق اصفهان، برخی اقدامات مفید برای شهروندان نظیر برق کشی خیابان ها، آسفالت معابر و صدها طرح مرتبط به دوره بعد از انقلاب منتهی شده است و امروز با گذشت 38 سال از انقلاب با بی توجهی های صورت گرفته فرسودگی بسیاری بر این طرح های 38 ساله مشهود است که باید از طرف مسئولان ذیربط به درستی و به موقع مرتفع شود تا مشکلات دیگری را بر مردم وارد نکند.

سقوط تیر چراغ برق از سوی مسئولان با اندک توجهی به خوبی کنترل می شود و قطعا هزینه گزافی بر متولیان امر به بار نخواهد آورد ولیکن دست روی دست گذاشتن مسئولان سال و ماه نمی شناسد و تراژدی تکرار شدنی بین جوامع مختلف است.

*سقوط تیر چراغ برق در روستای مزرعه عرب

یکی از شهروندان در پایان گزارش امروز همراه ما شد و در حین بازدید از کوچه های روستای مزرعه عرب گفت: گاها برخی مشکلات بزرگ از دید مسئولان نادیده انگاشته می شود و می گویند بودجه کافی نیست و مشکل بزرگ را نمی توان یک شبه حل کرد؛ برای ما سوال است که رفع مشکلات جزئی نظیر تعویض همین تیر چراغ برق فرسوده، مساله غیر قابل مرتفع شدن است که مسئولان همچنان وارد عمل نمی شوند!!

 

انتهای پیام/ علی دهقانی