سرویس: اجتماعی » گردشگری 10:40 - چهارشنبه 07 تیر 1396

معاون گردشگری اصفهان

خانه‌های مسافر در اصفهان جزیی از تاسیسات گردشگری است

معاون گردشگری استان اصفهان گفت: خانه‌های مسافر در اصفهان خدمت به توسعه و خدمات بیشتر به مسافر و گردشگری است و با این نظر که برخی‌ها می‌گویند خانه مسافر خیانت به گردشگری است قبول ندارم.

به گزارش اصفهان شرق، محسن یارمحمدیان با اشاره به خانه مسافر اظهار داشت: خانه‌های مسافر در اصفهان خیانت نیست خدمت به توسعه و خدمات بیشتر به مسافر و گردشگری است با این نظر که برخی‌ها می‌گویند خانه مسافر خیانت به گردشگری است قبول ندارم.

وی افزود: ما خانه استیجاری را به خانه مسافر تبدیل می‌کنیم خانه مسافر خدمت به گردشگری است اما خانه استیجاری خیانت است و این را قبول دارم.

معاون گردشگری استان اصفهان گفت: خانه‌های مسافر از سال 94 وارد آئین نامه هیئت دولت به عنوان تاسیسات گردشگری شد و سازمان موظف شد نظم خوبی به خانه‌های استیجاری بدهد زیرا این خانه‌ها مشکلات زیادی داشتند هم مشکل آمار و ارقام از نظر گردشگران داشتیم مسئله دیگر این بود که  زیر نظر ما نبودند.

وی با بیان اینکه هر گردشگری اگر بخواهد در جایی اقامت کند باید اقامتگاه مجوز داشته باشد خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع هتل‌های ما پر است و ایجاد خانه مسافر نیاز است این رد نوع خود یک تنوع در اقامت نیز محسوب می‌شود و در تمام دنیا تنوع اقامتی برای گردشگر وجود دارد.

یارمحمدیان تصریح کرد: این خانه‌ها همانند هتل در سامانه‌ای با عکس و قیمت و سایر موراد نطارتی ثبت می‌شوند و دقیقا همانند یک هتل است و نظارت جدی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این باره با یک شرکت در تهران صحبت شده کمیته‌ای نیز برای ساماندهی خانه‌های مسافر پیش بینی شده که متشکل از استانداری، نیرو انتطامی، میراث و شهرداری بوده که وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت دارد و همانند یک هتل رصد می‌شود.

معاون گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: این خانه‌ها فعلا در مرحله شناسایی است تا تعدادی خانه انتخاب کنیم این نیز مراحل خاصی دارد و تمام مراحل سوءپیشینه و تعیین صلاحیت از افراد و اماکن انجام می‌شود تا به آن‌ها تابلو می‌دهند که به پذیرش گردشگر اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ خانه‌ی ایجاد نشده فعلا در مرحله ابتدایی این طرح هستیم، این خانه‌ها تقسیم بندی می‌شوند تعدادی از آن‌ها در ایام نوروز اقامت می‌دهند و تعدای دیگر در سایر فصل سال و این در حال برنامه‌ریزی است.

یارمحمدیان گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد من نمی‌دانم چرا برخی‌ها این روزها در این مورد مصاحبه کرده و اظهار نگرانی کرده‌اند، الان باید نگران بود که نظارت نیست ما می‌خواهیم این خانه‌هایی که عید اقامت می‌دادند نظارت کنیم و به گردشگری کمک کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.