سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 23:07 - دوشنبه 05 تیر 1396

روایتی از پدر شهید مدافع حرم فاطمیون؛

سربه زیری پسر 23 ساله ام، ما را نزد اهل بیت(ع) سربلند کرد/ خوشحالم، فرزندم به راه حق رفت

پدر شهید حمید حیدری از مدافعان حرم فاطمیون گفت: خانه و دار و ندارم فدای اهل بیت(ع) است و قطعا این راه را تا پیروزی اسلام در هر نقطه جهان ادامه می دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، گلستان شهدای اصفهان برای هر آنکس که شهید شناس بوده و حقیقت شهادت را به درستی درک کرده باشد، آرامشی عجیب به همراه دارد و این لحظات آرام، مختص به قشر خاص نیست بلکه اگر سری به گلستان شهدا، قطعه مدافعان حرم زده باشید، خانواده های افاغنه را خواهید دید که در کنار شهید مدافع حرم گردان فاطمیون خود نشسته و با شهید خود هزاران حرف دل دارند.

در اعیاد اسلامی، رسم خانواده های ایرانی این است که با شاخه های گل به دیدار شهدا می آیند تا دیدار عیدانه را با شهدا تازه کنند.

از بین قبور شهدای مدافع حرم اصفهان که عبور می کردم، اشک آرام پدری بر مزار پسر شهیدش توجه من را به خود جلب کرد؛ پدر در حال خواندن قرآن آیه 154 سوره بقره بود. « وَلاَتَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْيَآءٌ وَ لَـَكِن لآتَشْعُرُون و به آنها كه در راه خدا كشته ميشوند، مرده نگوييد! بلكه آنان زندهاند ولي شما نميفهميد»

از چهره پدر شهید و عکسی که بر مزار فرزندش بود، می توانست به راحتی متوجه شد که شهید مدافع حرم فاطمیون، هدیه خانواده حیدری به خدا و اهل بیت(ع) در قطعه شهدای مدافع حرم اصفهان به خاک سپرده شده و پدر به رسم شیعیان جهان، عید فطر امسال خود را با شهیدش سپری می کرد.

شهید مدافع حرم حمید حیدری 23 ساله و از اتباع کشور افغانستان و از لشگر فاطمیون بود که بدست تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه به شهادت رسیده است و در پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه 96 با حضور مردم در گلستان شهدا تشییع شد.

*برای خدا خالص شدن، حد و مرز نمی شناسد

داوود حیدری پدر شهید حمید حیدری با اشاره به اینکه پسر جوانش چند بار به سوریه رفته بود گفت: پسرم پیش از شهادت، دو بار به مناطق عملیاتی سوریه اعزام شده بود و در سومین اعزام خود به سوریه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهادت به خوبی در رفتار پسرم دیده می شد، اظهار کرد: قبل از اولین اعزامش به سوریه به پیشنهاد یکی از رفقایش قرار شد تا سال 92 برای کار به اروپا برود ولی با مشاهده وضع اروپا، با اقتدار به من گفت: اروپا جای ما نیست و رفتار و کردارشان به ما نمی خورد و مصر شد تا کارش را در ایران ادامه دهد؛ در آن سال ها با شنیدن اعزام افراد به سوریه، هر روز برای رفتن مشتاق تر می شد تا اینکه به ارزویش رسید.

پدر شهید فاطمیون افزود: حمید خوش رفتار بود و سر به زیری یکی از ویژگی های بارزش به شمار می رفت ولی سربه زیری پسرم ما را پیش اهل بیت(ع) سربلند کرد.

وی با بیان اینکه بچه های افاغنه خیلی زود تشکیل خانواده می دهند، با لبخند اذعان کرد: به پسرم می گفتم زن بگیر تا خانواده ای تشکیل دهی و بعد اگر خواستی دوباره به سوریه برو ولی در جواب من گفت: یک بار دیگر به سوریه می روم و اگر با پای خود بازگشتم، بنا به خواسته شما ازدواج می کنم ولیکن او رفت و در راه خدا خالص شد و تقدیری زیباتر برایش رقم خورد.

*دار و ندارمان برای اهل بیت(ع)

داوود حیدری که سرنوشت نام پدر شهید را بر وی نهاد، با اشاره به اینکه هر چه دارم در راه اهل بیت(ع) خرج می کنم، گفت: با افتخار می گویم که حمید را برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) با رضایت کامل راهی کردم و اگر لازم باشد خودم و پسران دیگرم اسلحه حمید را برای سربلندی اسلام، در دست می گیریم.

وی از ارادت خاص شیعیان افاغنه به اهل بیت(ع) گفت و تاکید کرد: خانه و دار و ندارم فدای اهل بیت(ع) است و قطعا این راه را تا پیروزی اسلام در هر نقطه جهان ادامه می دهیم.

پدر شهید گردان فاطمیون اضافه کرد: روزی که حمید به سوریه رفت خیلی خوشحال شدم زیرا برای یک پدر مهم است که فرزندش به راه حق برود و از گناه چشم بپوشاند.

*فاطمیون برای حضرت زینب(س) به سوریه می روند

وی در پاسخ قاطع به برخی افراد که می گویند، شهدای مدافع حرم برای پول به سوریه می روند، گفت: پسرم حمید، خیاط بود و پول کافی برای زندگی از راه حلال به دست می آورد و قلبش برای رفتن و دفاع از حرم بی بی جان حضرت زینب(س) می تپید و نیازی به پول نداشت؛ قطع به یقین کسی برای پول به سوریه نمی رود و نخواهد رفت و هر آنکس که می گوید، مدافعین حرم برای پول به سوریه می روند، باید در قیامت پاسخ گوی این گفته های خلافش باشد.

به گزارش اصفهان شرق، پاسخ های قاطع پدر شهید مدافع حرم فاطمیون این جمله را به یاد همه ما می اندازد که دفاع از اسلام، جغرافیا نمی شناسد.

روحش شاد، شهید مدافع حرم فاطمیون حمید حیدری

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.