اصفهان شرق

هزار پایگاه ثابت و سیار جمع آوری زکات فطره دراصفهان فعال می‌شود

کدخبر: 136934
1396/04/04 در ساعت 18:06

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرزاق میرزایی  ضمن تبریک حلول عید سعید عید فطر با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطره از واجبات است، اظهار داشت: چنانچه همه مسلمامان زکات فطره خود را پرداخت کنند هیچ مسلمان نیازمندی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال جاری مساجد بدون مجوز از دبیرخانه زکات استان اصفهان امکان دریافت زکات فطره را نخواهند داشت، افزود: سازمان‌های خیریه و  مساجد در صورت ایجاد پایگاه باید از دبیرخانه ستاد زکات استان مجوز بگیرند و بعد فعالیت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری همه زکات فطره جمع آوری شده صرف برطرف کردن مشکلات نیازمندان خواهد شد، تصریح کرد: همه صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه با آرم شورای زکات هر شهرستان به صورت پلمپ شده در پایگاه ها  مستقر می‌شود و در صورتی که مامور صندوق حکم شورای زکات منطقه را نداشته باشند ماموران نیروی انتظامی می‌توانند با وی برخورد کنند.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای فعال در امر جمع آوری زکات فطره و کفاره عمد و غیر عمد، افزود: بسیجیان، معتمدان محلی و رابطان و نیروهای افتخاری برای مشارکت جویی هر چه بیشتر و دعوت از نیکوکاران برای اهدای فطریه و کفاره دوره آموزشی لازم را گذرانده‌اند.

میرزایی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری یک‌هزار پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری زکات فعالیت خواهند کرد، اضافه کرد: همچنین در سال جاری دو هزار پایگاه نیز برای سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون تومان زکات توسط کمیته امداد جمع آوری شد ابراز داشت: این نهاد کل زکات دریافتی را صرف کمک هزینه جهیزیه، ساخت، تعمیر و نگهداری مسکن و نیاز های اولیه مددجویان و محرومان کرده است.

انتهای پیام/مهر