سرویس: غیر تولیدی 13:00 - شنبه 03 تیر 1396

استاندار اصفهان:

تاکنون 145 هزار مسکن مهر به مردم اصفهان تحویل شده است/ پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می‌شود

استاندار اصفهان گفت: حدود 10 درصد مسکن مهر کشور در استان اصفهان است و تاکنون 145 هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و حدود 5 هزار و 900 واحد باقی مانده است که پرونده مسکن مهراستان تا پایان دولت یازدهم بسته خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه شورای مسکن استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان 160 هزار واحد مسکن مهر در شهرها پیش‌بینی شده بود که تا امروز 145 هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده که قسمت عمده  آن‌ها در دولت یازدهم بوده است.

وی با بیان اینکه 15 هزار واحد دیگر باقی مانده است، افزود: نزدیک به 10 هزار واحد دارای متقاضی نیست که تصمیم گرفته شده است به افراد عادی خارج از فرایند متقاضیان مسکن مهر واگذار شود و پیگیر هستیم که این 10 هزار واحد تعیین تکلیف شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود 5 هزار و 900 واحد از کل واحدها باقی مانده است، گفت: امیدواریم بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و با توجه به برنامه زمان‌بندی شده و حل مشکلات این واحدها بتوانیم تا پایان شهریور ماه این تعداد واحد را تکمیل و به عبارتی تا پایان دولت یازدهم پرونده مسکن مهر را ببندیم.

زرگرپور با اشاره به کاستی‌های تأسیسات زیر بنایی و روبنایی این واحدها، افزود: برای اینکه کاستی‌ها برطرف شود و مردم از شرایط متعادلی برخوردار شوند دولت هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مسکن مهر در کشور اختصاص داده است که 200 میلیارد تومان آن به وزرات راه و شهرسازی برای خدمات روبنایی و جدول کشی‌ها و … و حدود 800 میلیارد تومان نیز برای خدمات زیربنایی آب، فاضلاب و برق به وزارت نیرو اختصاص داده است.

استاندار اصفهان یادآور شد: حدود 10 درصد مسکن مهر کشور در استان اصفهان است و انتظار درستی است که 10درصد این مبلغ به استان اصفهان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در بخش راه و شهرسازی 15 میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: از این میزان 8 میلیارد تومان تحویل داده شده است و بقیه نیز تحویل خواهد شد و می‌توانیم امیدوار باشیم آنچه مربوط به جاده‌سازی و جدول‌کشی و مسائل اینگونه است با این بودجه و کمک راه و شهرسازی از طریق واگذاری زمین به شهردار‌ی‌ها در قبال انجام خدمات تکمیل گردد.

رسول زرگرپور به امکانات زیربنایی از قبیل آب و فاضلاب و برق اشاره کرد و افزود: مسؤولان این سه ارگان موظف شده بودند که سهم استان را از سهم ملی دریافت کنند، که در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفته است ولی به انجام نرسیده و باید تلاش شود که حداقل 80 میلیارد تومان از بودجه وزارت نیرو به استان واگذار گردد.

زرگرپور افزود: امید می‌رود با اختصاص این بودجه ها ضمن تحویل 5 هزار و 900 واحد باقی مانده تا پایان شهریور ماه هم خدمات زیربنایی و روبنایی به انجام برسد و به طور کامل پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: علیرغم اینکه دولت یازدهم پروژه مسکن مهر را یک پروژه اقتصادی، اجتماعی و منطقی نمی‌دانست ولی به عنوان یک اصل، تکمیل واحدهای نیمه تمام و تعهدات مردم را در دستور کار خود قرار داد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.