سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:17 - شنبه 03 تیر 1396

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان:

خط قرمز آب منطقه ای، میزان آب در پایان شهریور/ کشاورزان اصفهان ۲۰ روز در ماه آب می گیرند

صادقی می گوید: توزیع آب در حوضه زاینده رود یک برنامه دارد که در شورای هماهنگی حوضه زاینده رود که از این حوضه منتفع می شوند تشکیل و مشخص می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان، اظهار کرد: بعد از برگزاری جلسه های متعدد با کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی، به این توافق رسیدیم که به جای آب ممتد، با دبی آب مشخصی ۲۰ روز در هر ماه آب به کشاورزان تحویل و ۱۰ روز در هر ماه آب قطع شود و این روند تا ۱۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مسعود میرمحمد صادقی درگفتگویی تاکید کرد: توزیع آب در حوضه زاینده رود یک برنامه دارد که در شورای هماهنگی حوضه زاینده رود در تهران به ریاست وزیر نیرو، استانداران سه استانی که از این حوضه منتفع می شوند، نمایندگان کشاورزان و پنج وزارتخانه دیگر تشکیل و مشخص می شود و این برنامه هر سال اوایل مهرماه در ابتدای سال آبی به شرکت آب منطقه ای اصفهان ابلاغ می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: البته در سال جاری با توجه به وضعیت بارش ها این برنامه تقریباً در دی ماه ابلاغ شد و ما موظف هستیم بطور درقیق، مطابق آن برنامه آب را توزیع کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، اظهارکرد: طبق این برنامه مقدار مشخصی آب برای کشاورزی استان اصفهان شامل غرب و شرق دیده شده و نکته مهم دیگر آب شرب است که باید برای اصفهان بزرگ و استان یزد تا دی ماه سال جاری برنامه داشته باشیم و این مهم را بدون تنش انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی ابلاغ برنامه انجام می شود صنف کشاورزان باید برنامه کشت خود را مطابق این برنامه تنظیم کنند، تصریح کرد: امسال کشاورزان غرب اصفهان در نظر داشتند آب را به صورت ممتد تا اواسط شهریور ماه داشته باشند، قسمتی از شهرستان ها که کشت غله دارند این نظر را داشتند اما با توجه به محدودیت منابع آبی و خط قرمز ما که تأمین آب شرب است و باید تا دی ماه آب شرب استان اصفهان و یزد را داشته باشیم، تامین خواسته آنان امکان پذیر نبود.

صادقی اضافه کرد: ما اصرار داشتیم توزیع آب مطابق برنامه انجام شود و با توجه به محدودیت منابع آبی، کشاورزان عمده آب را برای حفظ باغ های خود استفاده کنند و هر کدام چاه های کمکی آب داشتند به کشت های دیگر اهتمام ورزند زیرا خط قرمز آب منطقه ای اصفهان میزان آب در پایان شهریور ماه است که باید حتماً مقداری که در برنامه دیده شده رعایت شود.

وی تاکید کرد: البته پس از برگزاری جلسه های متعدد با کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی به این توافق رسیدیم که به جای آب ممتد، با دبی آب مشخصی ۲۰ روز در هر ماه آب به کشاورزان تحویل و ۱۰ روز در هر ماه آب قطع شود و این روند تا ۱۵ شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت، یعنی از اول تا ۲۰ تیرماه آب برای کشاورزان باز و ۱۰ روز بسته می شود.

به گفته وی، در مرداد و شهریور هم به همین صورت است تا سال آبی امسال به پایان رسد و آن زمان باید آن مقدار آب شرب مورد نیاز برای جمعیت حدود پنج میلیون نفری استان اصفهان را داشته باشیم.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.