سرویس: اجتماعی » گردشگری 11:50 - شنبه 03 تیر 1396

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان

خانه‌های مسافر و استیجاری آفت گردشگری اصفهان هستند

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان گفت: خانه‌های استیجاری که برای نوروز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی می‌شوند آن‌ها بحث‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند؛ در این‌باره بارها اعتراض کرده‌ایم خانه‌های مسافر و استیجاری آفت گردشگری هستند.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی نریمانی با اشاره به آسیب خانه‌های مسافر اظهار داشت: در فصل پیک سال گردشگری یک سری موازی‌کاری با هتل‌ها می‌شود که سبب رنجش سرمایه گذاران هتل می‌شوند، این موازی‌کاری‌ها مانند خانه‌های غیرمجاز استیجاری و خانه مسافر بوده که آفت حوزه گردشگری هستند.

وی افزود: خانه‌های استیجاری که برای نوروز اماده میزبانی از مهمانان نوروزی می‌شوند آن‌ها بحث‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند؛ در این‌باره بارها اعتراض کرده‌ایم خانه‌های مسافر و استیجاری آفت گردشگری هستند و تعادل بازار به هم می‌زنند.

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان تصریح کرد: این خانه‌ها رقابت نا سالم ایجاد می‌کنند و هتل‌های ما در برابر این رقابت ناسالم پیروز میدان نیستند در واقع آن‌ها سوء استفاده نامطلوب می‌کنند در مقابل هتل‌ها بیمه، دارایی، عوارض و هزینه‌های حقوق و مسائل دیگر را دارند که باید پرداخت کنند و این در حالی است که این خانه‌ها این موارد را ندارند.

وی بیان کرد: این خانه‌ها در فصل پیک گردشگری هستند و غیر پیک که مسافر نیست نیز باقی می‌مانند و بازار عرضه و تقاضا را به هم می‌زنند؛ تعداد هتل‌های ما آنقدر است که در فصل‌های پیک مسافرت در شرایط خوبی باشیم و میزبانی کنیم.

نریمانی خاطرنشان کرد: اگر به تعداد هتل بیشتری نیاز داریم بر اساس همان گردشگر می‌آید و امسال نیز کمبودی در این حوزه احساس نشده است؛ اگر در مواقعی با کمبود هتل مواجه شدیم آن مربوط به هتل‌های 5 ستاره است و ما مهمانپذیر و هتل‌های زیادی داریم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.