سرویس: دین و اندیشه 10:40 - شنبه 03 تیر 1396

کارشناسان بررسی کردند؛

یکشنبه عید فطر نیست/ماه رمضان 30 روزه خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی گفته است: بیشتر کارشناسان و اهل فن نظرشان این است که هلال ماه شوال در غروب شنبه قابل رؤیت نیست و ماه رمضان 30 روزه خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، ، با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان پیش‌بینی ها مبنی بر تخمین روز عید سعید فطر بالا می‌گیرد.

براساس تقویم سال 1396 هجری شمسی عید سعید فطر در روز دوشنبه ثبت شده و ماه مبارک رمضان 30 روزه است.
بر همین اساس و برای آگاهی از آخرین اخبار رویت هلال ماه شوال خبرگزاری صدا و سیما به نقل از حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی گفته است: بیشتر کارشناسان و اهل فن نظرشان این است که هلال ماه شوال در غروب شنبه قابل رؤیت نیست و ماه رمضان 30 روزه خواهد بود.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در رابطه با آغاز به کار تیم‌های رویت هلال ماه شوال هم گفته: البته گروه های استهلال برای احتیاط و حصول اطمینان از رؤیت هلال ماه شوال کار استهلال را انجام خواهند داد تا اگر این اطمینان برای رهبر معظم انقلاب در رؤیت هلال ماه حاصل شد اعلام شود.
حجت الاسلام و المسلمین مروی تصریح کرد: اگر با رصد هلال ماه شوال اطمینان از رؤیت نشدن هلال ماه شوال در غروب شنبه برای رهبر معظم انقلاب حاصل نشد ماه رمضان 30 روزه خواهد بود و دوشنبه عید سعید فطر است.
انتهای پیام/میزان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.