سرویس: اجتماعی 10:40 - جمعه 02 تیر 1396

رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

تأسیس 140 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه 140 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که از این تعداد تاکنون 30 مرکز احداث شده است.

به گزارش اصفهان شرق، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر 2.5 درصد از افراد جامعه در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و از هر 4.1 ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود بنابراین ضرورت دارد سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک نهاد تخصصی در اراdه خدمات اجتماعی، مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب، رویکرد دولت تدبیر و امید و همکاری مجلس باعث شد تا برای نخستین بار آسیبهای اجتماعی در برنامه ششم توسعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه 140 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که از این تعداد تاکنون 30 مرکز احداث شده است.
محسنی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در سال 94 با مداخله به موقع، تعداد 4240 مورد از اقدامات به خودکشی شامل 2880 زن و 1440 مرد را مهار و مانع خودکشی افراد شده است که این تعداد در سال 95 به حدود 5 هزار مورد افزایش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق به صورت پایلوت در دادگستری خراسان رضوی 8.1 درصد از موارد طلاق نسبت به موارد مشابه کاهش یافته، این در حالی است که استقرار این سامانه باعث کاهش 30 درصدی از مراجعات مردمی به محاکم دادگستری نیز شده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 1600 مرکز مشاوره به سازمان بهزیستی همکاری می کنند که در تیرماه امسال از مراکز جدید در 11 استان کشور رونمایی خواهد شد.
محسنی با اشاره به افزایش 3.4 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دولت یازدهم، گفت: طبق قول رییس جمهور، این مستمری در دولت دوزادهم به 5 برابر افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: طرح اجبار در اخذ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد نوزادان معلول در دو استان کرمان و یزد اجرایی شده است و در سفر به استان اصفهان هم مقدمات اجرای این طرح ایجاد شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور مبلغ یک میلیارد ریال برای خرید لوازم توانبخشی به شهرستان شهرضا اختصاص خواهد داد که این مبلغ غیر از اعتبارات استانی در این زمینه است.
محسنی گفت: در حوزه اشتغال مجلس اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان برای سازمان بهزیستی و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای کمیته امداد مصوب کرده که هر یک از این سازمانها موفق به هزینه مبالغ اعتباری خود نشدند، آن مبلغ به سازمان دیگر اختصاص خواهد یافت بنابراین برای اشتغال مددجویان محدودیت مالی وجود ندارد.
انتهای پیام/ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.