سرویس: اخبار شهرستان 22:29 - پنجشنبه 01 تیر 1396

در جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت بخش بن رود مطرح شد:

لزوم استفاده از ذهن خلاق جوانان نخبه شرق اصفهانی، در برنامه های اوقات فراغت

جلسه ساماندهی اوقات فراغت بخش بن رود، امشب با حضور مسئولان ادارات بخش بن رود در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه اوقات فراغت بن رود، امشب با حضور اعضای ستاد همراه با بیان برنامه ها و پیشنهادات در بخش بن رود برگزار شد.

بخشدار بن رود در خصوص دستور کار جلسه بمنظور ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح بخش و اهمیت موضوع و هدفمندسازی اوقات فراغت جوانان در جهت تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به استفاده از کلاس های آموزشی که توسط دستگاه های مختلف در سطح بخش در حال انجام است توضیحاتی بیان کرد و خواهان همکاری همه ادارات مربوط در بحث اوقات فراغت و برنامه ریزی دقیق برای استفاده مطلوب از فرصت سه ماهه تعطیلات تابستان برای جوانان و نوجوانان شد.

حجت الاسلام احمد کریمی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بحث اوقات فراغت گفت: باید برنامه ها طوری طراحی شوند که نشاط و شادابی مردم، جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شود و با اذعان بر اینکه تجربه نشان داده که گذران صحیح اوقات فراغت در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید واقع می شود از اعضای ستاد خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و تدوین راهکارهای اجرایی برای بهبود وضع جوانان تلاش کنند.

مسئول ادراه تبلیغات اسلامی بخش بن رود بیان کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و دیگر مسائل زیربنایی سبب خواهد شد تا دانش آموزان و جوانان جامعه مسیر درست را طی کرده و از آسیبهای اجتماعی به دور باشند.

حجت الاسلام محمد هاشمی اظهار کرد: باید در برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان اولویت ها از قبیل به روز بودن اطلاعات در نظر گرفته شده همچنین از جوانان خصوصا قشر نخبه که بعنوان الگو برای عموم جوانان به شمار می روند در برنامه ریزیها استفاده شود.

سپس هر یک از اعضای ستاد درخصوص برنامه های ارائه شده و نحوه و شرایط پذیرش جوانان و نوجوانان در برنامه ها مطالبی ارائه نمودند و در پایان موارد ذیل به تصویب رسید.
1 – اعلام آمادگی آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری مدارس به اداراتی که آماده برگزاری کلاسهای اوقات فراغت می باشند
2 – برگزاری کلاسهای اوقات فراغت در مدارس اعلام شده روستاهای بخش و برگزاری کلاسهای هنری ، ورزشی ، و آموزشی در کانون پرورش فکری شهید مطهری شهر ورزنه .
3 – کمبود منابع مالی در زمینه برگزاری کلاسهای اوقات فراغت ا زمشکلاتی است که د رآموزش و پرورش می باشد .
4- اجرای طرح جوانه های صالحین توسط تعدادی از پایگاههای مقاومت بسیج در روستاهای بخش و شهر ورزنه
5 – اجرای برنامه های قرآنی در خانه های قرآن روستایی و شهری و استفاده از ظرفیت روحانیون برای برنامه های طرح هجرت در ایام تابستان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی بخش .
6 – اجرای برنامه های اوقات فراغت برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) در سطح بخش
7- برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت توسط حوزه بسیج دانش آموزی پس از ماه مبارک رمضان در بخش
8- آمادگی شرکت کنندگان اردوهای جهادی در بحث کارهای عمرانی خانواده های محروم
9- اجرای ورزشهای والیبال ، فوتبال سالنی، تنیس در سوله صالحین شهر ورزنه با برنامه ریزی صورت گرفته در ایام تابستان

10 – برگزاری اردوهای راهیان نور و سفر زیارتی مشهد مقدس از طریق حوزه مقاومت بسیج در ایام تابستان
11 – آمادگی حوزه علمیه خواهران شهر ورزنه در برگزاری کلاسهای فرهنگی و قرآنی و آموزشی در سطح شهر ورزنه و آمادگی برگزاری اجرای طرح نشاط معنوی برای دومین سال پیاپی برای جوانان
12 – اجرای طرح های هجرت هفت روزه و یک روزه توسط حوزه بسیج خواهران در روستاهای بزم و کفرود
13- اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در امامزاده های سطح بخش توسط اداره اوقاف و امور خیریه بن رود
14- اعلام آمادگی مرکز فنی و حرفه ای شهر ورزنه در برگزاری کلاسهای مهارتی با بیش از 120 حرفه آموزشی در سطح بخش
15 – همکاری نمایندگی اصناف و دهیاران درخصوص اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که توسط مرکز فنی و حرفه ای ورزنه در حال اجرا می باشد .
16- اعلام آمادگی کتابخانه های عمومی بخش درخصوص برگزاری کلاسهای اوقات فراغت با همکاری دیگر ادارات مرتبط در شهر ورزنه و روستاهای اشکهران ، هاشم آباد ، فارفان و جندان
17 – مقرر گردید آموزش و پرورش نسبت به تامین مکان مورد نیاز برای مهد قرآن کریم حوزه مقاومت بسیج خواهران اقدام نماید.
18 – اعلام آمادگی کانون بانوان و همکاری با حوزه بسیج خواهران و حوزه علمیه در برگزاری کلاسهای اوقات فراغت
19- مقرر گردید اداره آموزش و پرورش در اجرای رشته های کار دانش با هماهنگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای همکاری لازم را داشته باشد.
20- آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری دوره های اوقات فراغت برای گروه سنی خاص 6 سال به بالا در ایام تابستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.