سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 18:07 - پنجشنبه 01 تیر 1396

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان

خرید 29 هزار تن جو تضمینی از کشاورزان اصفهان

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: خرید تضمینی جو از ابتدای امسال با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی به استان‌ها، در شرکت پشیبانی امور دام استان آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق، علی اکبر نجفی با بیان اینکه 26 مرکز خرید جو تضمینی در مناطق گرمسیری معتدل و سردسیر استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تا کنون نزدیک به 29 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده که حدود 28 هزار و 500 تن آن به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خرید جو تضمینی از کشاورزان1030 تومان است، افزود: از 29 هزار تن جو خریداری شده از کشاورزان حدود 26 هزار تن آن در بورس  اعلام شده است و 25 هزار تن جو در بورس به فروش رفته است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با بیان اینکه قیمت فروش جو در بورس با قیمت 820 تا 911 تومان متغیر است، گفت: خرید تضمینی جو در مناطق گرمسیری و معتدل تا پایان تیرماه و در مناطق سردسیری استان تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

نجفی ادامه داد: مناطق گرمسیری استان شامل اردستان، زواره، مهاباد، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بخش اصفهان نیز شامل جیلان آباد، نیک آباد، ورزنه، اسلام آباد، محمد آباد، دستجاه، ده نو و اصفهانک است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دولت از کشاورزان یکسان است، تصریح کرد: در بورس نیز فقط دامداران می‌توانند قیمت پایین‌تر خرید کنند و ما به تفاوت این رقم را دولت به کشاورز می‌دهد.

انتهای پیام/ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.