سرویس: اجتماعی 16:08 - پنجشنبه 01 تیر 1396

مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان؛

تمهیدات ویژه اورژانس اصفهان برای پوشش امداد-سلامت مراسم راهپیمایی روز قدس

کیخایی از آماده‌باش و به‌کارگیری ۲۵ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو موتورلانس، دو خودروی فرماندهی عملیات و ۷۶ نفر نیروی انسانی به‌منظور پوشش امداد- سلامت مراسم راهپیمایی روز قدس در کل استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان  در خصوص تمهیدات اورژانس برای روز جهانی قدس، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن این یوم‌الله، دستورالعملی مبنی بر آماده‌باش اورژانس پیش بیمارستانی، شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌های استان اصفهان برای تأمین امداد- سلامت راهپیمایانِ این روز، ابلاغ‌شده است.

علیرضا کیخایی تصریح کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی بر آماده‌باش تمام پایگاه‌ها و اتاق‌های فرمان و در دسترس بودن مسئولان پایگاه‌ها به‌منظور نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به راهپیمایان تأکید شده است.

وی گفت: در این دستورالعمل، آمادگی کامل برای عکس‌العمل سریع در حوادث احتمالی و دپوی تجهیزات و تأمین نیروی انسانی به تعداد موردنیاز با توجه به مسیرهای راهپیمایی، اماکن و مسیر‌های پرتجمع مورد تأکید قرارگرفته است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فردا جمعه (دوم تیرماه)، همه پایگاه‌های شهری در مراکز شهرستان‌ها، برای پوشش امداد-سلامت مراسم روز قدس، به‌گونه‌ای که تجمع جمعیت مانع از ارائه خدمات آن‌ها نشود، در مسیرهای راهپیمایی مستقر می‌شوند.

کیخایی بابیان اینکه در 21 شهرستان استان اصفهان، استقرار آمبولانس‌ها را خواهیم داشت، گفت: در شهرستان اصفهان با توجه به اینکه راهپیمایی از مسیرهای پنج‌گانه به سمت مصلا بزرگ اصفهان انجام می‌شود، تدابیر ویژه‌ای برای این مسیرها و محل تجمع راهپیمایان اندیشیده شده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی، پنج دستگاه خودروی آمبولانس و دو موتورلانس در مصلی نماز جمعه اصفهان و مسیرهای منتهی به مصلی مستقر می‌شوند؛ همچنین استقرار 25 نفر نیروی انسانی شامل پزشک، پرستار و تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی ویژه پوشش امداد-سلامت این مراسم در شهر اصفهان پیش‌بینی شده‌ است.

کیخایی اظهار کرد: در کل استان، 25 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو موتورلانس، دو خودروی فرماندهی عملیات و 76 نفر نیروی انسانی، روز جمعه به منظور پوشش امداد- سلامت مراسم راهپیمایی روز قدس، آماده باش و مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان نیز اعلامِ آماده باش و بر تسریع پذیرش بیماران و مصدومان احتمالی در روز قدس تأکید شده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.